مددجویان مهریز 143 میلیارد ریال وام اشتغالزایی دریافت کردند


مددجویان مهریز 143 میلیارد ریال وام اشتغالزایی دریافت کردند

یزد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 866 نفر از مددجویان متقاضی این شهرستان 143 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، احمد ایزدی چهارشنبه‌شب به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد در نشستی با خبرنگاران شهرستان که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد افزود: از این تعداد ۵۳۲ نفر، ۲۸ میلیارد ریال وام کارگشایی و بقیه سایر تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: مبلغ وام از محل بودجه صندوق امداد، تبصره ۱۶ و تسهیلات اشتغال توسعه روستایی با همکاری بانک‌های عامل به مددجویان واجد شرایط در زمینه امور مختلف تولیدی و خدماتی به خصوص بخش کشاورزی و دامداری پرداخت شد.

این مسوول حمایتی در شهرستان اظهار کرد: در این مدت ۲ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال تسهیلات احداث و خرید مسکن و یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال کمک‌های موردی بر حسب ضرورت به افراد زیرپوشش و نیازمندان منطقه طبق مقررات پرداخت شد.

به گفته ایزدی، خودکفایی خانوارهای زیرپوشش و ایجاد اشتغال مولد و مفید برای مددجویان و جوانان واجد شرایط با همکاری تشکل‌ها، نهادها و خیران و همراهی بانک‌های عامل جزو برنامه‌های اصلی این نهاد در شهرستان مهریز است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری ( ۱۴ الی ۲۰ اسفند) ۱۲ پایگاه در شهر و مناطق روستایی با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری نسبت به جمع‌آوری کمک های مردمی و توزیع آن طبق مقررات بین نیازمندان اقدام می‌ کنند.

وی اهم برنامه‌های این هفته را شامل فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، دیدار با مسوولان، سرکشی به خانواده‌ها و بازدید از طرح‌های خودکفایی مددجویان و جوانان منطقه با حضور مسوولان ذکر کرد .

ایزدی به اهمیت همکاری خیران با این نهاد اشاره کرد و گفت: ماهیانه حدود ۴۰۰ میلیون ریال به صورت صدقه از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود که برای انجام بهتر طرح‌ها و خدمت به نیازمندان همکاری بهتر و بیشتر را خواستار شد.

هم‌اکنون یک هزار و ۸۱۲ خانوار شامل سه هزار و ۳۱۱ مددجو از خدمات کمیته امداد مهریز استفاده می‌کنند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری یزد از حمایت های کمتیه امداد استان یزد برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول