خیران بوشهری 542 میلیارد تومان در طرح آجر به آجر کمک کردند


خیران بوشهری 542 میلیارد تومان در طرح آجر به آجر کمک کردند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: خیران نیک اندیش این استان امسال در قالب طرح آجر به آجر 542میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های آموزشی مشارکت کرده‌اند.

احمد مرادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان کمک ۴۸۲میلیارد ریال با مشارکت خیران داخل کشور و ۶۰ میلیارد ریال نیز از سوی چهار خیر و نیک اندیش خارج از کشور جمع‌آوری شده‌است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۸۵۰ نفر به عنوان خیران خرد و ۶ سازمان، شرکت، کارخانه مشارکت کننده در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی برای اجرای ۲۵ پروژه در طرح آجر به آجر در استان بوشهر مشارکت دارند.

مرادی اضافه کرد: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و زمینه سازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد نیک اندیش با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهار کرد: در طرح کمک‌های آجر به آجر به جای نام‌گذاری یک مدرسه به نام یک خیر نام چند خیر روی کلاس‌های یک مدرسه گذاشته می‌شود تا خیران رغبت بیشتری برای کمک کردن داشته باشند و فشار مالی مانع کمک آنان نشود.

مرادی بیان کرد: همچنین با اشاره به پویش ملی "من مادرم بچه های ایران فرزند من" با رویکرد جلب مشارکت بانوان در امور مدرسه سازی آغاز شد

وی ادامه داد: طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی زیر مجموعه آنها با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت در امر مدرسه سازی با تلاش جامعه خیران مدرسه ساز کشور با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور اجرایی و عملیاتی شده و علاقمندان برای پیوستن به این پویش با مراجعه به صفحات اینترنتی AjorBajor.ir وmehreMadrese.ir و با پرداخت حداقل هزینه پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹ یکهزار و ۱۱۴ کلاس درس در قالب ۳۲۲ پروژه در این استان احداث شد که از این شمار ۱۶۳ پروژه با ۵۶۹ کلاس توسط خیران ساخته شده‌است.

مرادی افزود: براساس آمارها این پروژه‌ها در مجموع شامل ۱۸۲هزار و ۸۴۳ مترمربع فضای آموزشی است که با ۲هزار و ۴۹۵میلیارد و ۳۶۳میلیون ریال احداث شد و ۷۸هزار و ۱۱۷ مترمربع با یکهزار و ۲۲۵میلیارد و ۸۲۹میلیون ریال مربوط به خیران مدرسه ساز است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۳۸ کلاس درس غیر استاندارد در استان بوشهر نیاز به بازسازی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا