راه اندازی «خانه های هلال» در خوزستان/ ضرورت اعمال مدیریت اجتماع محور برای مبارزه با کرونا


راه اندازی «خانه های هلال» در خوزستان/ ضرورت اعمال مدیریت اجتماع محور برای مبارزه با کرونا

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از راه اندازی «خانه های هلال» به منظور تامین نیازهای اولیه از جمله ماسک، الکل و بسته های معیشتی برای نیازمندان و خانواده های مبتلایان به کرونا از طریق خیرین و جمعیت هلال احمر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، علی خدادادی عصر امروز در نشست ترویجی رعایت دستورالعملهای بهداشتی پیشگیری از کرونا که با حضور جمعی از شیوخ و سران عشایر، سرهنگ عساکره مشاور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان، علی خدادادی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان، سرگرد هجریان جانشین فرمانده سپاه آبادان، آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده، مسئول بهداری آبادان و برخی از مسئولان حوزه سلامت در محل سرسرای اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: ما خادم مردمیم و آنان ولی نعمت ما هستند لذا تلاشهایی که در حال انجام است در استای ایمن کردن مردم به خصوص کسانی که جزو بزرگان جامعه هستند و جامعه به وجود آنان نیاز دارد.

وی گفت: ویروس کرونا در حال آسیب رساندن به عموم جامعه از جمله بزرگان و شیوخ طوایف است لذا در تلاش برای محافظت از آنها هستیم. یکی از تلاش ها و برنامه هایی که در حال انجامش هستیم استفاده از توان و ظرفیت بسیار بالا و اثرگذار شیوخ، متنفذین و سران عشایر در جهت توجیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، کمک به تامین و رفع نیازهای اولیه آنان و از همه مهمتری صیانت از جان عزیزانمان آن هم در شرایط سخت کرونایی است.

وی افزود: ستادهای مبارزه با کرونا ویروس متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، شهرداریها، فرمانداریها، هلال احمر و غیره همه جمع شدند تا فضایی امن و به دور از آسیب را برای مردم ایجاد کنند و تحقق این امر نیز جز با همکاری، همراهی و همدلی همگان امکان‌پذیر نیست. اگر قادر به تامین و رفع نیازهای اولیه از جمله ماسک، الکل و حتی بسته های معیشتی مورد نیاز خانواده های نیازمند و یا درگیر کرونا نباشیم عبور از شرایط سخت کنونی ناممکن می شود لذا تلاش کنیم تا ضمن برآوردن نیازهای اولیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شرایط ناپایدار کنونی را با عافیت پشت سر بگذاریم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: شرایطی که در حال حاضر برای استان خوزستان رقم خورده نگران کننده است. شرایط فعلی استان به لحاظ گسترش کرونا به مثابه شرایط سیل سال گذشته است که با آمدنش آسیب های فراوان و جدی به امکانات و ظرفیت های مردمی و استان وارد کرد.

خدادادی؛ یادآور شد: در شرایط کنونی، سیل‌بند جامعه ما حوزه بهداشت و درمان و در تعاقب آن سپاه، شهرداریها، فرمانداری ها و اداراتی هستند که می کوشند با اجرای درست طرح شهید سلیمانی به مقابله ی جدی با کرونا ویروس بپردازند.

وی گفت: در حال حاضر سیل بند مقابله با کرونا شکل گرفته و اگر دچار شکستگی شود ما را با فاجعه های غیر قابل کنترلی دچار می کند لذا تمام تلاشمان جلوگیری از بروز این اتفاق است و در این مسیر به یاری و کمک شیوخ و سران عشایر نیازمندیم.

وی افزود: انتظار می رود تا در این دو هفته پایانی سال با کمک یکدیگر ضمن مشخص شدن نیازهای اولیه و تامین و رفع آنها، شرایط عبور آسان از وضعیت کنونی را فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بحث «مدیریت اجتماع محور» مدنظر است و بایستی با کمک یکدیگر در این باره تصمیم گیری شود. به طور قطع بدون حضور مردم و سران عشایر امکان دستیابی به اهداف پیشگیرانه وجود ندارد. گروههای اجتماعی بایستی نقش بسیار فعال خود را نشان دهند و در کنار دانشکده علوم پزشکی، فرمانداری، سپاه و دیگر دستگاه ها در جهت مقابله با این ویروس منحوس یاری رسان باشند.

۴۶

کد خبر 1492222

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار