روستای دشت خراسان شمالی به جشنواره دوستدار کتاب راه یافت


روستای دشت خراسان شمالی به جشنواره دوستدار کتاب راه یافت

 بجنورد-ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: روستای دشت شهرستان گرمه این استان به عنوان یکی از روستاهای راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

رضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفتمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب ایران با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهریورماه امسال آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری و بحران شیوع ویروس کرونا، امسال این جشنواره با رویکرد فضای مجازی و با شرکت هزار و ۹۰۰ روستا و منطقه عشایری برگزار خواهد شد که پس از ۲ مرحله داوری، در نهایت روستای دشت از خراسان شمالی در جمع ۵۵ روستای منتخب مرحله نهایی قرار گرفت.

رضایی در ادامه گفت: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب امسال، ۱۰ روستا به عنوان روستاهای برگزیده دوستدار کتاب و ۱۵ روستا نیز به عنوان روستاهای شایسته تقدیر و یک روستا به عنوان برگزیده استمرار انتخاب خواهند شد که به هر یک از روستاها و آبادی های عشایری جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

در دوره های گذشته این جشنواره نیز چند روستا از خراسان شمالی حائز عناوین برتر شده اند.

این رقابت با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یونسکو و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۷۰ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا