احتمال ورود ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در روزهای آینده وجود دارد


احتمال ورود ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در روزهای آینده وجود دارد

زاهدان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به پیش‌بینی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور و وجود جمعیت‌های انبوه ملخ بالغ در عربستان احتمال هجوم ملخ صحرایی در روزهای آینده به این استان بسیار زیاد است.

غلام حسین تیموری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین وجود جریانات جوی و جهت باد نیز احتمال ورود ملخ صحرایی را به سیستان و بلوچستان در روزهای آتی دوچندان کرده است.

وی از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دستجات ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه اقدام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به این استان در سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و افزون‌بر ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد بطوری که در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا