21 درصد ترددها در راه‌های سیستان و بلوچستان با سرعت غیرمجاز ثبت شد


21 درصد ترددها در راه‌های سیستان و بلوچستان با سرعت غیرمجاز ثبت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ثبت 21 درصد ترددهای سالجاری در راه‌های ارتباطی این استان با سرعت غیرمجاز خبر داد.

ایوب کرد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۴۰ میلیون و ۶۵ هزار و ۲۰۴ تردد ثبت شده در این مدت هفت میلیون و ۴۷۰‌ هزار و ۶۵ تردد معادل ۲۱ درصد آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

وی افزود: همچنین سرعت غیرمجاز در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان سبب شده در این مدت واژگونی و برخورد رخ به رخ بیشترین علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل دهند که عمدتا این گونه تصادفات متاسفانه به دلیل شدت ضربات وارده منجر به فوت سرنشینان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی منطقه دانست و گفت: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور علاوه‌بر نصب ۵۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شیب شیروانی و اجرا و نصب ۵۱ سامانه ثبت تخلفات با تولید و پخش انیمیشن، ایمن سازی مدارس، آموزش معلمان و همچنین نشر اخبار و کلاژ در فضای مجازی اقدامات ارزشمندی را در راستای نهادینه سازی فرهنگ ترافیک در استان انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در