نیروی انتظامی و دانشگاه فردوسی تفاهمنامه امضا کردند


نیروی انتظامی و دانشگاه فردوسی تفاهمنامه امضا کردند

مشهد- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی و رییس دانشگاه فردوسی مشهد به منظور سازماندهی همکاریها، بهره‌مندی بهینه از امکانات برای اهداف مشترک، توسعه همکاریهای آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی و فنی تفاهمنامه امضا کردند.

سردار محمدکاظم تقوی و دکتر محمد کافی به همین منظور عصر دیروز در نشستی با حضور معاونان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی پیرامون این تفاهمنامه گفتگو کردند.

دانشگاه فردوسی مشهد به نقل از فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در این نشست گزارش داد: نیروی انتظامی همواره کنار دانشگاه بوده و با بکارگری همه امکانات سعی دارد دانشگاه را در رسیدن به اهداف و رسالتهایش یاری نماید.

سردار محمدکاظم تقوی نیروی انتظامی را نهادی هوشمندی و علم‌گرا توصیف و بیان کرد: این نیرو همواره سعی کرده در مسیر پیشرفت و ترقی ساختار گام بر دارد زیرا فعالیت هوشمندانه و علمی سرلوحه کار پلیس است.

وی افزود: تغییرات و تحولات ساختاری در پلیس با تاسیس دفتر مطالعات و تحقیقات، معاونت اجتماعی و دیگر بخشهای مرتبط تاییدکننده همین رویکرد نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: دفتر مطالعات و تحقیقات و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ارتباط تنگاتنگی با جامعه علمی دانشگاهی کشور از جمله دانشگاه فردوسی دارند و تلاشهایشان با امضای تفاهمنامه مضاعف و اثربخش‌تر می‌شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: دانشگاه فردوسی همیشه قدردان زحمات و تلاشهای نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت و آرامش در محیط شهر مشهد و استان خراسان رضوی است.

دکتر محمد کافی افزود: نیروی انتظامی می‌تواند از زیرساختها و ظرفیتهای دانشگاه در مسیر پیشبرد اهداف خود بهره‌گیری نماید.

وی به جایگاه علمی پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندیهای بین‌المللی نیز اشاره و بیان کرد: این مرکز آموزش عالی علاوه بر اینکه در میان ٥٠٠ دانشگاه برتر جهان قرار دارد همچنین پس از دانشگاه تهران برترین دانشگاه جامع علمی در ایران محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد همچنین به امضای تفاهمنامه با فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این همکاریها با توجه به زیرساختهای علمی و پژوهشی دانشگاه با شتاب اجرایی خواهند شد.

۲۰۰ واحد کلانتری و پاسگاه انتظامی در سطح استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی حفظ نظم اجتماعی را در ابعاد گوناگون و تامین امنیت عمومی بر عهده دارند. از این تعداد ۷۰ واحد انتظامی، ۳۴ کلانتری و هشت سرکلانتری در محدوده شهرستان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد مستقر هستند.

همچنین مشهد تنها شهر در سطح کشور است که "کلانتری ویژه بانوان" دارد. این کلانتری با بکارگیری بانوان پلیس به صورت کامل تمام ماموریتهای حوزه بانوان را انجام می‌دهد.

دانشگاه ۷۰ ساله فردوسی مشهد نیز در قالب دانشکده‌های‌ "ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی" ۲۵ هزار دانشجو و ۸۲۰ نفر عضو هیات علمی دارد.

این دانشگاه به‌ عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور، هفت پژوهشکده تخصصی نیز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت