تامین اعتبار؛ راه‌حل کنترل آفت ارس در زنجان


تامین اعتبار؛ راه‌حل کنترل آفت ارس در زنجان

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان گفت: اگر در سال پیش ‌رو تامین اعتبار انجام شود، بیماری آفت ارس به طور کامل کنترل خواهد شد.

جلیل سلطان‌نژاد شامگاه دیروز (۱۳ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، آفت درخت ارس است. مبارزه مکانیکی با این آفت انجام می‌گیرد و اگر در سال پیش‌ رو تامین اعتبار انجام شود، این بیماری به طور کامل کنترل خواهد شد.

وی افزود: امسال در مجموع ۲۸۰ هکتار واگذاری زمین از طریق اداره استعدادیابی انجام گرفته و در این امر سازمان جهادکشاورزی و اداره‌کل ثبت اسناد استان نیز دخیل‌اند اما شناسایی اراضی بر عهده منابع‌طبیعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا سال گذشته قریب به ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی در سامانه ثبت شده و مورد حدنگاری قرار گرفته بود، ادامه داد: طی ۱۱ ماهه امسال میزان کاداستر در ۴۸۷ هزار و ۸۷۸ هکتار از اراضی استان انجام شده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نصب آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی در روستاهای استان، تصریح کرد: خوشبختانه اجرای این طرح در استان به خوبی اجرا می‌شود و نصب آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی از سال ۹۷ در استان زنجان با قوت بیشتری انجام می‌شود.

سلطان‌نژاد یادآور شد: بر اساس آخرین آمار، از زمان شروع این طرح تاکنون ۳۳۰ آب‌گرم‌کن خورشیدی در روستاهای استان زنجان نصب شده و این طرح در همه روستاها به ‌صورت رایگان انجام می‌شود. هزینه آب‌گرم‌کن‌ها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و این طرح برای حفظ منابع‌طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جنگل‌ها در روستاهای فاقد گاز است.

این مسئول، هزینه هر آب‌گرم‌کن خورشیدی در استان را بیش از ۵۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: همچنین در همین بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار هکتار مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی در جنگل‌های استان انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!