کرونا 70 اغذیه‌فروشی شهرری را تعطیل کرد


کرونا 70 اغذیه‌فروشی شهرری را تعطیل کرد

شهرری - ایرنا - رییس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان شهرستان ری اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاکنون 70 واحد صنفی این شهرستان تعطیل و 700 کارگر این صنف بیکار شده‌اند.

کامران بهورمنش روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم کمتر از غذای بیرون بر به‌ویژه فست فود استفاده کردند و این مسئله ضرر زیادی به این صنف وارد کرده است.

وی اظهار داشت: از مسئولان خواسته ایم در مورد معافیت مالیاتی، مهلت گرفتن از صاحبان املاک، حق بیمه تامین اجتماعی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص مواد اولیه لازم این صنف همکاری لازم انجام شود اما تا به حال این درخواستها محقق نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: قیمت مواد اولیه این صنف مانند پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس، گوشت، روغن، خیار شور و گوجه‌فرنگی در سال جاری افزایش قابل‌ توجهی داشته و از سوی دیگر هزینه‌های ثابت مانند مالیات و اجاره روند صعودی داشته و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های جاری‌ شده است.

رییس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان شهرستان ری ادامه داد: هرسال اسفندماه و نوروز دوران طلایی صاحبان صنوف غذا در شهر زیارتی ری است و به‌ویژه امسال که مصادف با ایام رجب و شعبان شده و باید غذاخوری و فست فودها مملو از مشتری بود و کسب کار این صنف بیش از گذشته رونق می‌گرفت اما از اوایل اسفند سال گذشته به‌منظور پیشگیری از کرونا رستوران و فست فود های سراسر کشور تعطیل شد و کار خود را در قالب عرضه بیرون بر ادامه دادند.

بهورمنش اضافه کرد: روش بیرون بر شیوه مجاز روزهای کرونایی برای صنوف عرضه‌کننده غذا و فست فود است اما افزایش حساسیت نسبت به غذای بیرون بر در بین مردم وضعیت را دشوار کرده که این شیوه هم فایده‌ای برای این صنف نداشته و این ویروس سفره صنف اغذیه‌فروشان را جمع کرد.

وی در پایان یادآور شد: صاحبان این صنف امید داشتند که شاید این شیوه تا حدودی زخم ناشی از کرونا را التیام ببخشد اما متأسفانه موفق نبوده و صاحبان واحدهای صنفی با کوله باری از بدهی و قسط تنها مانده‌اند.

این مسئول گفت: علاوه بر سختی کار و ساعات خدمات رسانی طولانی اعضای این صنف با مشکلاتی از قبیل هجمه و تبلیغات سوء با محوریت مصرف نکردن غذاهای فست فودی و سوسیس و کالباس مواجه هستند که باعث رکود این صنف می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا