کارخانه کریستال اردبیل تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد


کارخانه کریستال اردبیل تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل-ایرنا- مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: در حال حاضر کارخانه کریستال به عنوان بزرگترین کارخانه در خاورمیانه در مرحله احداث در این منطقه ویژه اقتصادی است و فاز اول آن تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهمن آذروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فاز اول این کارخانه فرصت اشتغال برای ۶۰۰ نفر و در فازهای بعدی تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه کریستال با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی پیشرفت خوبی دارد، افزود: در حال حاضر تمامی ماشین آلات خط تولید شامل کوره‌ها و قالب‌های تولید کریستال خریداری و ثبت سفارش شده و قسمتی از ماشین آلات هم درحال آماده سازی جهت انتقال به سایت کارخانه است.

آذروش گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این واحد تولیدی صادراتی است میزان صادرات استان را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین ادامه داد: این منطقه به لحاظ نزدیکی به فرودگاه و جاده‌های اصلی قابلیت ایجاد توریسم سلامت را نیز داراست و برای تحقق آن در منطقه ویژه اقتصادی تلاش خواهد شد.

آذروش به تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش گمرکی نیز اشاره کرد و افزود: مناطق ویژه به عنوان زیرساختی مناسب در توسعه صادرات محسوب می‌شود و بر همین اساس الزامات و مقدمات راه‌اندازی سیستم گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی نمین مهیا شده است.
کارخانه کریستال اردبیل تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسدکارخانه کریستال اردبیل تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی اظهار کرد: احداث ساختمان اداری و همچنین ساختمان آتش‌نشانی در منطقه ویزه اقتصادی نمین به متراژ ۵۳۵ متر و بهداری به متراژ ۸۰ متر مربع در مرحله اجرا و نازک‌کاری است و پروژه گیت ورودی نیز به مساحت ۶۸ متر مربع مراحل نهایی اجرا را سپری می‌کنند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: در سالجاری کد گمرکی و پروانه بهره‌برداری برای منطقه ویژه اقتصادی نمین دریافت شد تا امکان سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این بخش فراهم آید.

آذروش ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی نمین در شاهراه ریلی، جاده‌ای و نزدیکی به فرودگاه اردبیل و گمرک بهترین شرایط برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده و قرار است خط ریلی اردبیل - مغان نیز از منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان بارانداز صادراتی عبور کند تا ضمن توسعه صادراتی استان زمینه برای جذب و جلب سرمایه‌گذاری هم فراهم شود.

وی ادامه داد: در صدد جانمایی زمین و واگذاری زیرساخت‌های لازم برای ۱۰ سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم و در صورت تحقق زمینه برای اشتغال سه هزار نفر دراستان فراهم می‌شود.

طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل در سال ۸۵ در هیات دولت و در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

عملیات اجرایی این منطقه تا زمان دولت تدبیر و امید آغاز نشده بود و در دولت یازدهم اجرایی و در دولت دوازدهم روند امور در آن سرعت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان