به دنبال تأسیس مراکزی در دانشگاه‌ها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی هستیم


به دنبال تأسیس مراکزی در دانشگاه‌ها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی هستیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اعلام کرد: مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی محرومان در صدر فعالیت‌های کمیته امداد باشد بنابراین ما در تلاش هستیم مراکزی در دانشگاه‌ها به جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی تأسیس کنیم.

سیدمرتضی بختیاری پنجشنبه ۱۴ اسفندماه در آیین تقدیر از زحمات مراکز نیکوکاری استان همدان، خطاب به مدیران این مراکز اظهار کرد: طبق گفته امام خمینی(ره) شما کاری را بر عهده گرفتید که مورد عنایت خاص خداوند است و مسیری انتخاب کردید که در مسیر مولا علی(ع) خدمت کنید.

بختیاری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، توانمندسازی و اشتغال محرومان باید در صدر فعالیت‌های کمیته امداد باشد، تصریح کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواستند، مردمی کردن فعالیت‌های کمیته امداد است تا برای مردم شفاف باشد که کمک‌های آنها در چه مسیری هزینه ‌می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ مرکز در مساجد، دفاتر ولی فقیه در استان‌ها و دفاتر ائمه جمعه در کشور، با بیان اینکه مردم حق دارند بدانند کمک‌هایشان کجا می‌رود، مطرح کرد: بهترین روش این است که خود مردم به محرومان کمک و بر روند این کار نظارت کنند.

بختیاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی محرومان در صدر فعالیت‌های کمیته امداد باشد بنابراین ما در تلاش هستیم مراکزی در دانشگاه‌ها به جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی تأسیس کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در پایان خاطرنشان کرد: نخستین مرکز نیکوکاری در شهرک صنعتی‌های کشور، سال گذشته در همدان به منظور مسئله اشتغال و کارآفرینی افتتاح شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این مراسم گفت: ناهماهنگی بین مجموعه‌های خیریه یکی از مشکلاتی است که در یک سال گذشته با افزایش کمک‌های مردمی بیشتر با آن مواجه شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی اظهار کرد: تعداد زیادی از خانوارها از مجموعه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند بنابراین به نظر میرسد باید جسارت منسجم کردن این مراکز و خدمات را به خود بدهیم و باهم به صورت منسجم خدمت رسانی کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در ایام شیوع کروناویروس فرصتی برای بالندگی خیریه‌ها فراهم شده است، تصریح کرد: باید بتوانیم مراکز را توسعه دهیم و در مجموعه‌ای منسجم خدمت رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خواهشم این است که مراکز نیکوکاری در هر جایی امکان پذیر است فعالیت این مراکز را توسعه بدهند، تبدیل به یک مجموعه منسجم شوند و در مسیر هدف واحد حرکت کنند.

رئیس کمیته امداد استان همدان نیز با بیان اینکه مردم استان همدان در حوزه‌ انفاق‌رسانی زبانزد هستند، اظهار کرد: افرادی که در مراکز نیکوکاری فعالیت می‌کنند، گام‌هایی در زمینه کمک به محرومان استان برداشتند که ما در کمیته امداد نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.

پیمان ترکمانه اضافه کرد: این افراد، بدون چشمداشت، با کمترین هزینه و بالاترین سرعت عمل، پای کار محرومان ایستادند و تلاش می‌کنند گره‌هایی از زندگی این عزیزان را باز کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان مطرح کرد: این مراکز در ۵ ماهه دوم سال، ۳۱ میلیارد تومان به محرومان خدمت کردند و این وعده را می‌دهم در سال ۱۴۰۰ رفتار حمایتی مراکز نیکوکاری از کمیته امداد پیشی خواهد گرفت.

رئیس کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در دو ماه اخیر موفق شدیم با کمک مراکز نیکوکاری علاوه بر ۳۱ میلیارد تومان، ۱۱ میلیارد تومان در قالب هم‌افزایی خدماتی ارائه دهیم، یادآور شد: نقطه‌ای در استان همدان وجود ندارد که تحت پوشش شبکه نیکوکاری نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان اینکه مردم همدان خیر و نیکوکار هستند و به خاطر اعتقاد ریشه‌ای به اسلام، دارالمومنین و دارالمجاهدین نام گرفتند، گفت: نماینده ولی فقیه در استان محور وحدت در استان بوده و باعث دلگرمی ‌و هدایت مدیران می‌شود.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه دستورات دین به بهترین شکل در استان همدان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: احسان و نیکوکاری در همدان انجام می‌گیرد و در استان همه متحد هستند، مردم برای کمک به میدان آمده و مسئولان هم کمک می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر