بایدن تحریم‌‌های ضدروسی را برای یک سال دیگر تمدید کرد


بایدن تحریم‌‌های ضدروسی را برای یک سال دیگر تمدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌های ضدروسی که از سال 2014، به دلیل اوضاع داخلی اوکراین و پیوستن شبه جزیره کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه اعمال شده بود را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه مسکو که پیش از این در رابطه با اوضاع داخلی در اوکراین و پیوستن شبه جزیره کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه اعمال شده بود را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

صحبت بر سر محدودیت‌هایی علیه مقامات مسکو است که توسط دو دولت قبلی ایالات متحده، در دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" در اوایل ماه مارس سال 2014 اعمال شده بود و در دوره ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" در ماه سپتامبر سال 2018 مورد تأیید قرار گرفته بود. بدین ترتیب، جو بایدن نیز تصمیم گرفت تا این تحریم‌ها، بعد از تاریخ 6 ماه مارس سال 2021 (16 اسفند) همچنان برای یک سال دیگر تمدید شود.

جو بایدن پیش از این وعده داده بود که ایالات متحده هرگز تعلق شبه جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت و وعده داد که به فعالیت در راستای رسیدگی به مسئولیت مسکو در خصوص "تجاوز به اوکراین" ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی