بین بلوک‌های مختلف وادی رحمت تبریز هیچگونه تفاوتی وجود ندارد


بین بلوک‌های مختلف وادی رحمت تبریز هیچگونه تفاوتی وجود ندارد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به خبر نابودی سنگ قبرهای وادی رحمت تبریز، گفت: از نظر سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز بین بلوک‌های مختلف هیچگونه تفاوتی وجود ندارد و برای هرکدام به یک میزان خدمات رسانی می‌شود.

فرخ جلالی گفت: بلوک‌های مختلف وادی رحمت بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده اجرایی شده و هرگونه ادعای بی مهری به بلوک‌های خاص به دور از انصاف و شان متوفیان مومنان است.

وی با اشاره به این‌که بلوک ۶۵ و فاز دو بلوک ۵۷ جلوتر از سایر بلوک تازه تاسیس ساماندهی و کف سازی شده‌اند، گفت: در طراحی بلوک‌های جدید، کاشت نهال و درخت به گونه‌ای دیگر پیش بینی شده است، به طوری که گرداگرد هر بلوک را فضای سبز تشکیل خواهد داد.

جلالی با اشاره به استفاده از قبور بتونی پیش ساخته در بلوک‌های دوطبقه، تاکید کرد: به دلیل پیوستگی دیواره‌های بتونی به یکدیگر، ‌امکان کاشت درخت و درختچه بالای قبور امکانپذیر نیست و در صورت کاشت و پیشرفت ریشه درختان، منجر به تخریب قبور در درازمدت می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به مشکلات ناشی از نصب سنگ‌های مرتفع، سازه‌های فلزی و سایر المان‌های نامتعارف، گفت: انسداد مسیر و ایجاد مشکل برای شهروندان به ویژه سالمندان در هنگام تردد بین قبور یکی از عوامل نارضایتی و شکایت از المان‌های نامتعارف در آرامستان‌ها محسوب می‌شود؛ ضمن این‌که با وجود تابلوهای راهنمای بلوک، ردیف و شماره قبر، ادعای پیدا نکردن آرامگاه مورد نظر چندان منطقی و عقلانی نیست.

به گفته وی، در بلوک های جدید اغلب آرامستان‌های کشور، قبور به صورت پیوسته طراحی شده و فضای سبز دور هر بلوک را فرا می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به لزوم تحقیق در خصوص صحت و سقم ادعاهای مطرح شده توسط افراد مختلف پیش از انتشار اخبار، یادآور شد: با وجود تلاش همکاران برای ارائه خدمات بهینه و افزایش رضایتمندی شهروندان، انصاف نیست با خبرسازی‌های نادرست خاطر بازماندگان متوفیان را مکدر سازیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، چندی پیش نیز برخی افراد نا آگاه با فیلمبرداری از پروژه کف سازی قبور، از آن به عنوان سرقت سنگ قبر در وادی رحمت یاد کرده بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟