نابینایان خواستار تقویت کتابخانه رودکی هستند


نابینایان خواستار تقویت کتابخانه رودکی هستند

عزیزیان پیشنهاد داد، طی تفاهم نامه ای با مرکز رودکی یک نسخه از کتاب های بریل رودکی به تدریج تولید شود و در اختیار کتابخانه ملی قرار گیرد تا در روند تولید کتاب برای نابینایان خللی ایجاد نشود.

«نصرت الله عزیزیان» در مورد منتفی شدن انتقال منابع کتابخانه مرکز نابینایان رودکی به کتابخانه ملی، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: تقدیر و تشکر می کنم از سرکار خانم بروجردی، رییس کتابخانه ملی بابت احترامی که به نظر نابینایان گذاشتند و تصمیم گرفتند موضوع انتقال منابع رودکی را به کتابخانه ملی منتفی اعلام کنند.

عضو هیئت موسس شبکه نابینایان کشور ادامه داد: جا داشت این احترام به نظر نابینایان از سوی رییس بهزیستی نیز صورت می گرفت زیرا نابینایان جامعه هدف بهزیستی است. با توجه به شرکت 500 نابینا در کمپین حمایت از مرکز نابینایان مرکز رودکی که در خبرگزاری فارس ایجاد شد، بهتر بود که بهزیستی به نظر نابینایان احترام می گذاشت و موضوع واگذاری کتابخانه مرکز رودکی را منتفی اعلام می کرد.

وی تصریح کرد: در صحبت های سرکار خانم بروجردی مواردی مطرح شد در خصوص اینکه حفظ یک نسخه از کتاب های بریل حق کتابخانه ملی است. این مسئله را ما قبول داریم که باید یک نسخه از همه کتاب ها در اختیار کتابخانه ملی قرار گیرد اما اینجا دو بحث مطرح است. در بازدیدی که سرکار خانم بروجردی در روز نابینایان از کتابخانه مرکز نابینایان رودکی داشتند، حرف از انتقال کل منابع رودکی بردند. مورد بعد اینکه ضمن احترام به خواسته قانونی و به حق خانم دکتر بروجردی پیشنهاد می شود طی تفاهم نامه با مرکز رودکی یک نسخه از کتاب های بریل رودکی به تدریج تولید شود و در اختیار کتابخانه ملی قرار گیرد تا در روند تولید کتاب برای نابینایان خللی ایجاد نشود.

مدیرعامل سابق انجمن معلولان استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد کتاب های رودکی تک نسخه است، اگر کتابخانه ملی می خواست همین تک نسخه را نیز بگیرد، کتابخانه رودکی بی کتاب می شد.

نابینایان خواستار تقویت کتابخانه رودکی هستند

عزیزیان که معلم نابینایان نیز هست، اظهار داشت: یکی از مواردی که سرکار خانم بروجردی فرمودند، دسترس پذیر بودن کتابخانه ملی است. با توجه به نظر نابینایان، کتابخانه ملی معماری پیچیده ای دارد و امکان مناسب سازی آن وجود ندارد. نابینایان برای رفت و آمد به کتابخانه ملی از متروی حقانی تا داخل کتابخانه دچار مشکل هستند و رفت و آمد آنها به کتابخانه ملی بسیار دشوار است.

این عضو جامعه نابینایان بیان کرد: مورد دیگری که سرکار خانم بروجردی فرمودند، این بود که در صورت تقاضای نابینایان این موضوع پیگیری می شود. با توجه به مواردی که در جوابیه های قبلی توسط خبرگزاری های شبستان، مهر و فارس مطرح شد، نابینایان دلسوز و توانمند با توجه به دلایلی که مطرح کردند، تقاضایی برای انتقال کتابخانه رودکی به کتابخانه ملی و حتی جای دیگر ندارند بلکه خواستار تقویت و اصلاح کتابخانه رودکی هستند.

عزیزیان خاطرنشان کرد: خواهش می کنم همان طور که سرکار خانم بروجردی با توجه به ماه های آخر دولت از انتقال کتابخانه رودکی به کتابخانه ملی صرف نظر کردند، بهزیستی نیز موضع خود را هرچه سریع تر مشخص کند و از هرگونه اقدام شتاب زده در این زمینه بپرهیزد. خواهشمندیم بهزیستی نسبت به این قضیه با کارشناسان و افراد زبده که به مسایل رودکی اشراف دارند، مشورت کند و مشورت خود را به برخی افراد محدود نکند تا تصمیمی کارشناسانه که به نفع نابینایان و کتابخانه رودکی است، گرفته شود.

عضو هیئت موسس شبکه نابینایان کشور عنوان کرد: در پایان از خانم دکتر بروجردی و همه عزیزانی که در کمپین حمایت از مرکز نابینایان رودکی شرکت کردند و از طریق نامه نگاری و تلفن به کتابخانه ملی و سازمان بهزیستی از نابینایان حمایت کردند، تشکر می کنم. از سازمان بهزیستی خواهش می کنم که هرچه زودتر موضع خود را در مورد کتابخانه رودکی مشخص کند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)