سیاست دولت حمایت همه جانبه از خیران و توسعه فضاهای آموزشی کشور است


سیاست دولت حمایت همه جانبه از خیران و توسعه فضاهای آموزشی کشور است

حاجی میرزایی جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور و استان گیلان را جامعه خیران تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز خواند و گفت: سیاست دولت حمایت همه جانبه از خیران و توسعه فضاهای آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محسن حاجی میرزایی » امروز(پنج‌شنبه، 14 اسفند) در مراسم افتتاح مدرسه شهید حسن حجتی رشت که با حضور استاندار گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: سیاست دولت بر امر حمایت همه جانبه از خیران و توسعه فضاهای آموزشی کشور معطوف شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه جایگاه بسیار رفیعی در جامعه دارد و این مکان آموزشی به همراه مسجد در تحقق آرمان‌ها و اهداف خلقت مؤثر هستند ابراز داشت: پیامبران آمدند که انسان‌ها را آگاه کنند و معلمان هم با مسئولیت خطیری که بر عهده‌شان قرار گرفته در همین راستا حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه یک مکان پرشکوه محسوب می‌شود و در این مکان انسان‌ها ساخته و پرداخته می‌شود اذعان کرد: در حقیقت باید گفت که هر چه قدر این پایه‌ها مستحکم باشد بنای آخری و نهایی ما قوام پیدا می‌کند و امر آموزش در تمام حوزه‌های کشاورزی و اقتصادی دخیل و تأثیرگذار است.

حاجی میرزایی جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور و استان گیلان را جامعه خیران تمدن‌ساز، فرهنگ‌ساز و انسان‌ساز خطاب کرد و یادآور شد: این هوشیاری خیران مدرسه‌ساز ما در سراسر کشور و گیلان است که در چنین راهی سرمایه گذاری می‌کنند و مدرسه و فضای آموزشی می‌سازند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست دولت بر حمایت همه جانبه از خیران و توسعه فضاهای آموزشی معطوف است تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بیشترین اهتمام به توسعه فضاهای آموزشی انجام شده است و از خیران هم می‌خواهیم که علاوه بر مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی در امر جذب سرمایه هم فعال باشند تا همه جامعه ایران در امر خداپسندانه ساخت مدرسه مشارکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این نکته مهم که همه ملت ایران باید با مدرسه مانوس شوند و مدرسه را تقویت کنند اظهار داشت: در همین جا لازم می‌دانم از کسانی که برای ساخت مدرسه حسن حجتی شهر رشت تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند متعال هم می‌خواهم این فضا موجب پرورش انسانهای اندیشمند شود.

حاجی میرزایی در پایان با ذکر این مطلب که اگر بخش صنعت و کشاورزی کشور رشد و توسعه می‌یابد به خاطر امر یادگیری است خاطرنشان کرد: بدون شک نقش مدرسه در اینجا بسیار تعیین کننده است و از تمام خیران فعال مدرسه‌ساز کشور هم قدردانی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ابتدای این مراسم محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به اتفاق استاندار گیلان و مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته منابع طبیعی در محوطه این مدرسه نهالی را غرس کردند و در پایان هم مراسم رونمایی از کتاب خیر مدرسه‌ساز گیلانی دکتر محمدتقی نمک فروش برگزار شد.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه