نصب نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی بر بام مددجویان زنجانی


نصب نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی بر بام مددجویان زنجانی

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: پنل‌های خورشیدی تولیدکننده برق در راستای ایجاد درآمد پایدار برای تعدادی از مددجویان نصب می‌شود.

داوود قاسم‌لو صبح امروز (۱۴ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، عمرانی، تجاری و خدماتی با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره طی دو سال اخیر بوده است.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر با برگزاری جلساتی ایجاد نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان زنجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب و اجرای این طرح، برق از طریق سلول‌های خورشیدی که در محل‌‎های مناسب نصب می‌شود، تولید و به مصرف خواهد رسید. این طرح می‌تواند به تامین درآمد پایدار در موقوفات و بقاع متبرکه و تامین برخی هزینه‌های اماکن متبرکه بیانجامد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از مشارکت اوقاف در طرح ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: با نصب و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی با فروش برق تولیدی این پنل‌ها به دولت می‌توان درآمدی برای این افراد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح برای پنج خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در زنجان با اعطای کمک‌های بلاعوض و وام کم‌بهره پنل‌های خورشیدی تولیدکننده برق نصب خواهد شد و این پنل‌ها برق را با استفاده از نور و انرژی خورشیدی تولید و ذخیره خواهند کرد. در مرحله بعدی، شرکت برق طبق قرارداد منعقده هر ساله این برق را به قیمت مناسب از این خانوارها خریداری و پول آن را نیز به این افراد پرداخت خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: به این طریق هم درآمد مناسب و پایداری برای این خانواده‌ها ایجاد و هم از میزان وابستگی این اقشار به کمک‌ها و مساعدت‌های نهادهای حمایتی کاسته می‌شود و این اقدام گامی مهم در ایجاد و توسعه انرژی‌های پاک و جلوگیری از آلودگی هوا که جزو نیازهای ضروری جامعه است، محسوب می‌شود.

قاسم‌لو عنوان کرد: هزینه لازم برای ایجاد یک واحد نیروگاه برق کوچک مقیاس برق خورشیدی، حدود ۸۰۰ میلیون ریال و درآمد این پنل‌های خورشیدی از محل فروش برق، ماهیانه به طور متوسط حدود ۱۵ میلیون ریال خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های این اداره در راستای ارتقای بهره‌وری موقوفات، به موقوفه ۴۰۰ هکتاری در روستای ته‌دره شهرستان طارم مربوط است که برنامه درخت‌کاری زیتون در آن اجرا خواهد شد و در آینده پرورش ماهی و دام هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس