مجوز پرورش آرتمیا در دشت فسندوز میاندوآب صادر شد


مجوز پرورش آرتمیا در دشت فسندوز میاندوآب صادر شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست سازمان بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: برای جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی مجتمع فسندوز میاندوآب، باید به پرورش آرتمیا تغییر کاربری دهد که مجوز این امر صادر شده است‌.

سجاد ده‌ده‌جانی روز پنجشنبه در جریان بررسی وضعیت این مجتمع با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این مجتمع سال ۱۳۷۶ و با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد ریالی ‌احداث شد، افزود: هدف از ایجاد آن، پرورش ماهی‌های گرم آبی بود.

وی با بیان اینکه ‌بیش از ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این مجتمع اشتغال داشتند، اظهار داشت: با خشکسالی به وجود آمده در منطقه از سال ۱۳۸۲ پرورش ماهی در این مجتمع متوقف شد.

وی با بیان ‌اینکه تنها راه جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی در این مجتمع پرورش آرتمیاست، اضافه کرد: در همین راستا از هیچ‌تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی کانال آبیاری و زهکشی به طول ۵۰ کیلومتر، جاده دسترسی ۲۳ کیلومتری، برق رسانی به طول ۲۰ کیلومتر، دایک خاکی‌به مقدار ۱۴.۵ کیلومتر، ۱۰ هکتار مرکز آموزشی و ساختمانی‌با متراژ ۴۵۰ متر مربع را از ویژگی‌های این مجتمع عنوان کرد که با بودجه ملی احداث شده است.

وی مبارزه با بیو تروریسم، جلوگیری از خروج سالانه ۲ میلیون دلار و جلوگیری از قاچاق این محصول را از ضروریات پرورش آرتمیا در منطقه دانست.

در پایان این‌ جلسه مجوز بهره برداری از آرتمیا ور مجتمع فسندوز میاندوآب صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی