ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟


ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟

یک سایت بلژیکی ضمن تمجید از توانایی‌های مجید حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران، از او به عنوان یک بازیکن ایده آل برای تیم اندرلخت با هدایت «وینسنت کمپانی» نام برد. نوشته ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟

مطابقت مجید حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران با DNA باشگاه اندرلخت
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۷
ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟

یک سایت بلژیکی ضمن تمجید از توانایی‌های مجید حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران، از او به عنوان یک بازیکن ایده آل برای تیم اندرلخت با هدایت «وینسنت کمپانی» نام برد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سایت «voetbalnieuws» بلژیک عملکرد سیدمجید حسینی مدافع ایرانی تیم فوتبال ترابزون اسپور ترکیه را زیر ذره بین برده است. مجید حسینی یکی از بازیکنان مدنظر باشگاه اندرلخت بلژیک است و این سایت در گزارش خود ضمن تمجید از توانایی‌های مدافع ایرانی، از حسینی به عنوان یک گزینه ایده آل برای تیم اندرلخت نام برده است.
اندرلخت علاوه بر حسینی، «آدرلسون» برزیلی را مدنظر دارد اما جذب این بازیکن به دلیل سازگاری فرهنگی با اروپا و یکسری از نقاط ضعف در بازی این مدافع برزیلی، در اولویت قرار ندارد.

سایت بلژیکی درباره حسینی نوشت:

«به نظر می‌رسد جذب مجید حسینی ریسک کمتری داشته باشد. روزنامه ترکی گاتزتا دامگا اعلام کرد که اندرلخت هنوز به دنبال ملی پوش ایران است. در نقل و انتقالات تابستانی گذشته، حسینی پیوسته با اندرلخت در ارتباط بود اما انتقالش به این تیم عملی نشد. علاوه بر اندرلخت، این مدافع میانی مورد علاقه تیم‌های شارلوا، سمپدوریا، المپیاکوس و چند تیم ترکیه‌ای هم هست. حسینی از سال ۲۰۱۸ با ترابزون اسپور قرارداد دارد و در نتیجه با فرهنگ (جنوب شرق) اروپا و فوتبال موردنظر کاملاً آشنا است. با این حال از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، قرارداد حسینی با ترابزون تمام می‌شود و او از نظر اقتصادی هم گزینه بسیار جالبی برای اندرلخت خواهد بود. ترابزون مایل است همکاری با حسینی را ادامه بدهد. گفته می‌شود این باشگاه در حال حاضر پیشنهاد جدیدی را برای تمدید قرارداد به حسینی ارائه کرده است.

در سطح فرهنگی و ورزشی، مجید حسینی باید تا حدودی در اندرلخت سازگار شود اما نه در حدی که آدرلسون برزیلی باید انجام دهد. حسینی همچنین یک سبک بازی خاص دارد که بهتر با تیم اندرلخت و فلسفه مربی این تیم یعنی وینسنت کمپانی سازگار است. در سوپر لیگ ترکیه، این بازیکن ایرانی یکی از بهترین مدافعان میانی است. در این فصل از مسابقات لیگ ترکیه اما حسینی بازی‌های زیادی انجام نداد. او در کل حدود ۳۰۸ دقیقه بازی کرده است اما این کم بازی کردن بیشتر به دلیل آسیب دیدگی‌های مختلف از ناحیه کمر و کشاله ران بوده است. چند هفته پیش حسینی به ویروس کرونا آلوده شد اما اگر کاملاً آماده باشد، حسینی همیشه در ترکیب اصلی عبدالله آوچی سرمربی ترابزون است.

باوجود فرصت‌های محدود بازی، حسینی خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی سوپر لیگ نشان می‌دهد. به عنوان مثال کارایی دفاعی حسینی در سطح بالایی است. او در ۷۸ درصد از تقابل‌ها برنده بوده است و این آمار خیلی بالاتر از مدافعان میانی فعلی در اندرلخت است. باید این را مدنظر داشت که حسینی فقط ۳۰۸ دقیقه بازی کرده است و بین لیگ ترکیه و لیگ بلژیک تفاوت وجود دارد.

حسینی از عملکرد دفاعی بسیار خوبی برخوردار است اما از یک مدافع در تیم اندرلخت و در فلسفه وینسنت کمپانی انتظار بیشتری می‌رود. به عنوان مثال ظرفیت‌های فوتبال و حسینی برتری زیادی نسبت به آدرلسون برزیلی دارد که عملکرد نسبتاً ضعیفی در این بخش دارد. ترکیب ویژگی‌های دفاعی و مهارت‌های فوتبالی حسینی او را به یک پروفایل رویایی برای اندرلخت تبدیل می‌کند.

حسینی دومین مدافع برتر لیگ ترکیه است. او با دقت پاس ۹۴ درصدی حتی بالاتر از مت میازگا و هنس دلکرویکس (دو مدافع تیم اندرلخت) قرار می‌گیرد. این دو مدافع اندرلخت از این حیث جزو مدافعان برتر لیگ بلژیک هستند. حسینی در پاس‌های رو به جلو هم امتیاز بالایی دارد… وینسنت کمپانی اهمیت زیادی به پاس رو به جلو می‌دهد که باعث شکستن خطوط حریف می‌شود. به همین دلیل او چند بار به جای موریلو، از ساردلا استفاده کرد. این نشان می‌دهد مجید حسینی دارای چند ویژگی خاص است که کاملاً در DNA اندرلخت جای می‌گیرد. علاوه بر این، با پایان قرارداد حسینی در ماه ژوئن می‌توان این بازیکن را رایگان به خدمت گرفت. یک معامله واقعی خود را در اندرلخت تحمیل می‌کند.»

ستاره استقلالی در راه اندرلخت ؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد