29 طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد


29 طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- 29 طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری در این استان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان افتتاح و بهره‌برداری شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

سید اسماعیل صالحی روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان از طرح‌های عمرانی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری و بهره‌برداری از طرح‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همزمان با سراسر کشور تاکید کرد:این طرح‌های شامل چهار طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری به وسعت ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، سه طرح جنگل به مساحت ۱۲۹ هکتار و ۲۲ طرح کشت گیاهان دارویی برابر ۲ هزار و ۲۵۹ هکتار است و با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۳۶ نفر فراهم شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۱ شغل به‌صورت مستقیم و ۱۶۵ شغل به‌طور مستقیم است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه منابع‌طبیعی دارد که از این سطح ۳۰۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع است و ۵۵ درصد عرصه‌های مرتعی استان به‌علت خشکسالی‌ها و دام مازاد، پس‌رونده است.

صالحی با اشاره به قرارگرفتن سه حوضه آبخیز کشور شامل زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز در چهارمحال و بختیاری گفت: در این حوضه‌ها ۷۰۰ هکتار برای طرح‌های آبخیزداری مطالعه و عملیات اجرایی ۳۵۰ هکتار آن اقدام شده است و امسال ۷۸ طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات ملی، استانی و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم احترام انسان‌ها به طبیعت و محیط‌زیست و ضرورت فرهنگ حفاظت از منابع‌طبیعی افزود: مهم‌ترین عامل گرفتاری‌های کنونی انسان‌ها، بی‌‎توجهی‌ها به منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در گذشته است.

به گزارش ایرنا، در این آیین به‌صورت همزمان با سراسر کشور ۲۹ طرح مختص منابع‌طبیعی و آبخیزداری ۱۲ و طرح مرتبط با عمران شهری در چهارمحال و بختیاری به‌صورت متمرکز افتتاح و بهره‌برداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی