3329 طرح در دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد


3329 طرح در دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به تسریع در روند توسعه مناطق کمتربرخوردار گفت: در مدت فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم سه هزار و 329 طرح در حوزه‌های مختلف این استان اجرایی شده است.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان از طرح‌های عمرانی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری و بهره‌برداری از طرح‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همزمان با سراسر کشور تاکید کرد: برای اجرای این تعداد طرح در دولت تدبیر و امید ۴۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ملی، استانی و صندوق توسعه ملی هزینه شد و از مجموع این طرح‌ها ۱۰ درصد مختص شهرداری‌ها و حوزه عمران شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی یادآور شد: تقویت حوزه منابع‌طبیعی باعث برقراری تعادل بین دام و مرتع و جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اصلاح نژادهای دام، جلوگیری از ورود بی‌رویه دام به مرتع و توسعه فرهنگ درخت و دختکاری از مهم‌ترین نیازها برای تقویت منابع‌طبیعی و محیط‌زیست به‌شمار می‌رود.

وی گفت: در همین راستا اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برنامه‌های ترویجی، فرهنگی و عملیاتی را در دستور کار قرار دهند.

عباسی تاکید کرد: پاک‌سازی هوا، انسجام در بستر خاک، کاهش گرمای زمین، حفظ منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و زراعت چوب به‌عنوان مواد اولیه تولید کاغذ و اقلام دیگر از دستاوردهای ترویج فرهنگ درختکاری است.

وی افزود: قطع‌ بی‌رویه درختان و بی‌توجهی به محیط‌زیست زنگ خطری در افزایش آتش‌سوزی‌ها و تخریب منابع‌طبیعی و محیط‌زیست است.

به گزارش ایرنا، در این آیین به‌صورت همزمان با سراسر کشور ۱۲ طرح مرتبط با عمران شهری و ۲۹ طرح مختص منابع‌طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به‌صورت متمرکز افتتاح و بهره‌برداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید