احیای خانه‌های تاریخی از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین است


احیای خانه‌های تاریخی از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین است

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: احیای خانه‌های تاریخی از طریق واگذاری به بخش خصوصی از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین است.

علیرضا خزائلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری خانه تاریخی یزدی ها به بخش خصوصی واگذار شد و همچنین فراخوان عمومی واگذاری حق بهره برداری خانه های تاریخی خطیبی، زینعلی و اسدی نیز منتشر شده است.

این مسوول اظهار داشت: خانه تاریخی بهروزی نیز به زودی و پس از طی کردن مراحل قانونی به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری بناهای تاریخی به نمایندگی از وزرات میراث فرهنگی کار احیای بناهای تاریخی واجد شرایط را از طریق واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری دنبال و پیگیری می کند.

خزائلی یادآور شد: خانه های تاریخی می توانند پس از مرمت یا ساماندهی با کاربری های پذیرایی، اقامتی و فرهنگی به فعالیت بپردازند و دولت در این راستا از مالکان یا سرمایه گذاران حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: اگر مالکان خانه های تاریخی امکان سرمایه گذاری یا تمایلی برای احیای این بناها و استفاده از تسهیلات نداشته باشند از طریق واگذاری می توانند به حفظ و احیای این بناها کمک کنند.

وی افزود: گراند هتل قزوین نیز با تلاش صندوق احیا و بهره برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده و در حال مرمت است و پس از پایان کار مرمت، بهره برداری از آن به عنوان فضای اقامتی، پذیرایی و فرهنگی آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست