30 درصد دانش آموزان کشور کم تحرک هستند


30 درصد دانش آموزان کشور کم تحرک هستند

کرج- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: 30 درصد دانش آموزان کشورکم تحرک هستند که برای برون رفت از این مشکل طرح ملی کوچ در مدارس در حال اجرا است.

حسین بابویی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا در کرج اظهارداشت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان« کوچ» با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن، حفظ سلامتی و کاهش کم تحرکی دانش آموزان به دلیل بروز شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی دانش آموزان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دراین طرح معلمان ورزش و آموزگان با ثبت قد و وزن دانش آموزان به ارزیابی سلامت آنان پرداخته و برنامه‌هایی برای پیشگیری ازچاقی مفرط دربین دانش آموزان مستعد ارائه می دهند.

بابویی با اشاره به اینکه تداوم شیوع ویروس کرونا منجر شد تا مسابقات کشوری دانش آموزان د رسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز به صورت مجازی برنامه ریزی شود، اضافه کرد: اکنون مسابقات ورزشی دانش آموزان در ۱۰ رشته ورزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این مسابقات دانش‌آموز با انجام مهارت‌های بازی با توپ یا رشته‌های دیگر فیلم خود را به سامانه اعلام شده ارسال و مورد داوری قرارمی گیرد.

بابویی تصریح کرد: دانش آموزان برگزیده استان ها به جشنواره کشوری راه پیدا می کنند که با این کار هم تحرک در بین دانش آموزان ایجاد می‌شود و هم آنان هیجان لازم را تجربه می کنند.

وی یادآورشد: طرح‌های زیادی به کمک معاونت سلامت و تربیت بدنی طراحی شده و ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم که امیدواریم تا پایان دوران کرونا مشکلی در برنامه ورزشی دانش آموزی پیش نیاید.

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ادامه داد: تا کنون ٧٠٠ دانش‌آموز به فدراسیون‌های ورزشی کشور در رشته های مختلف ورزشی معرفی شده اند که ۶۰ درصد آنها دختران هستند.

وی عنوان کرد: پس از اعلام نتایج مسابقات غیرحضوری طناب زنی دانش آموزان پسر اکنون مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم کشور به میزبانی استان البرزدرحال برگزاری است.

بابویی تاکید کرد: در این دوره از مسابقات ۲۰۴ تیم با ۱۴۸۶ نفر شرکت کرده اند تا استعدادهای ورزشی توسط ۲۰ داور کشوری شناسایی و نفرات برتر هر رشته نیز انتخاب شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)