امکان پیگیری امور اداری از طریق تلفن همراه در استان همدان فراهم شد


امکان پیگیری امور اداری از طریق تلفن همراه در استان همدان فراهم شد

همدان- ایرنا- مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری همدان گفت: امکان ارائه درخواست، مکاتبه و پیگیری امور اداری با استفاده از تلفن همراه و بدون مراجعه به دستگاه های دولتی در این استان فراهم شد.

محمدحسن میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با فراهم شدن این ظرفیت در استان همدان امکان ارسال نامه های اداری از هر مکان و در هر زمان به اداره ها برای شهروندان از طریق تلفن همراه فراهم شده است.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند درخواست های خود از دستگاه های اداری که به شبکه دولت وصل هستند را با ورود به سامانه emokatebe.ir (مکاتبه های الکترونیکی) با استفاده از تلفن همراه متصل به اینترنت ثبت و پیگیری کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری همدان درباره فرایند ثبت و پیگیری درخواست اداری توضیح داد: ابتدا کاربر برای ارسال مکاتبات باید با ورود به سامانه emokatebe.ir و ثبت شماره ملی و تلفن همراه نامنویسی کند.

میرزایی ادامه داد: به دنبال ثبت نام اولیه و دریافت کُد رهگیری از طریق پیامک، با وارد کردن آن در بخش ثبت درخواست وارد سامانه شده و در ادامه کاربر نوع نامه، گیرنده نامه، موضوع نامه را وارد کرده و متن نامه را در آن قرار می دهد.

وی افزود: حتی امکان ضمیمه (الصاق) فایل نیز در این سامانه فراهم شده است اما فایل الصاقی باید در قالب جی پی جی (jpg) و کمتر از ۲۰ مگابایت باشد.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری همدان گفت: لیست اداراتی که به شبکه دولت متصل بوده و می توانند نامه را به شکل اینترنتی دریافت کنند در این سامانه موجود است و افراد براساس نوع درخواست می توانند اداره مدنظر خود را انتخاب و نامه را برای آنها از طریق تلفن همراه ارسال کنند.

میرزایی ادامه داد: پس از ارسال نامه کُد رهگیری به شماره متقاضی پیامک شده و می توانند برای دریافت پاسخ نامه به دفاتر پیشخوان یا سازمان مربوطه مراجعه کرده یا تلفنی پیگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت