فرماندار: فعالان اقتصادی در منطقه ویژه بانه سرمایه‌گذاری کنند


فرماندار: فعالان اقتصادی در منطقه ویژه بانه سرمایه‌گذاری کنند

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان فراهم است و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این منطقه فعالیت کنند.

اسماعیل رستم پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تغییر رویکرد منطقه ویژه از تولیدی به تولید کالاهای صادرات محور اظهار داشت: ۲۰۰ واحد تولیدی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار بوده که ۳۵ هکتار از این منطقه آماده سرمایه گذاری است افزود: هم اکنون در این منطقه هشت سرمایه گذار در زمینه‌هایی تولید پوشاک، لوازم خانگی و تولید انواع لامپ سرمایهگذاری کردند.

رستم‌پور ادامه داد: تمام زیرساختهای لازم از جمله آب، برق و گاز در این منطقه فراهم شده و هیچگونه مشکلی به لحاظ تامین زیر ساختها برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

واحدهایی که در منطقه ویژه اقتصادی بانه احداث می شوند طبق قانون تا ۱۳ سال از پرداخت مالیات معاف هستند و میتوانند بدون هیچ مانع و مشکلی هم اقدام به واردات مواد اولیه مورد نیاز خود از سایر کشورها و همچنین ورود تجهیزات و تکنولوژیهای نوین کنند.

هر سرمایه‌گذاری که امروز بخواهد در هر نقطه از کشور اقدام به سرمایه‌گذاری در مناطقی به غیر از مناطق ویژه اقتصادی یا آزاد کند باید هزینه زیادی بابت خرید زمین پرداخت کند که همین امر تا حدودی توجیه اقتصادی هر گونه طرحی را با شکست مواجه خواهد کرد.

بنابراین وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه در کنار به صرفه بودن هزینه‌ای که بابت خرید زمین و شرایط مطلوب پرداخت بهای آن (۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد اقساطی) صرف می‌شود، دارای مزایایی همچون صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری آن بدون طی مراحل وقتگیر و افتادن در پروسه بروکراسی اداری و تامین سریع و آسان تجهیزات و مواد اولیه است.

منطقه ویژه اقتصادی بانه اگر نظارت و کنترل مطلوبی بر روند فعالیت واحدهای تولیدی و همچنین حمایت دولت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در آن صورت گیرد، می تواند آغازگر عصر طلایی تولید و اشتغال در استان شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتر غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان