عملیات بازگشایی گردنه تته در سروآباد آغاز شد


عملیات بازگشایی گردنه تته در سروآباد آغاز شد

سنندج - ایرنا - رییس راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سروآباد گفت: عملیات بازگشایی گردنه تته محور ارتباطی سروآباد - پاوه آغاز شد.

دیاری استواری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار عملیات بازگشایی گردنه محور ارتباطی شهرستان های سروآباد - پاوه استان کرمانشاه آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف هفته آینده در صورت مساعد بودن شرایط جوی این مسیر به صورت کامل بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه سه ماه این گردنه مسدود است یادآور شد: گردنه تته از آذر امسال به دلیل بارش برف مسدود اعلام شده و تردد در این مسیر امکان پذیر نبود و محور هورامان هجیج به عنوان محور جایگزین برای عبور رانندگان و مسافران انتخاب شد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد:‌ عملیات بازگشایی با ۲ دستگاه بولدزور آغاز شده و تاکنون یک کیلومتر از این مسیر بازگشایی شده و باتوجه به پیش بینی هوا مبنی بر بارش برف و باران طی امروز و فردا، عملیات بازگشایی متوقف و کار بازگشایی گردنه تته از روز شنبه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه نیز عملیات بازگشایی مسیر منتهی به گردنه تته در حوزه استحفاظی خود را آغاز کرده اند و با اتمام عملیات بازگشایی این مسیر تردد در آن برقرار می شود.

به گفته وی، پنج کیلومتر از محور ارتباطی سروآباد مریوان پاوه در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد مربوط به گردنه تته است و بقیه مسیر به طول ۱۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه است.

گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است، شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود، همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)