اجرای 39 طرح اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی مصوب شد


اجرای 39 طرح اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی مصوب شد

اراک - ایرنا - اجرای 39 طرح اقتصاد مقاومتی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی برای سال 1400 به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در این نشست گفت: ۳۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در قالب ۶ دستگاه اجرایی برای سال ۱۴۰۰ در این استان پیش‌بینی شده است.

« رقیه یادگاری» افزود: این طرح‌ها شامل ۱۳ طرح در صنعت، معدن وتجارت، هفت طرح در سازمان جهاد کشاورزی، هفت طرح در شرکت شهرک‌های صنعتی، هفت طرح در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲ پروژه در سازمان بسیج سازندگی‌و ۲ طرح در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی بیان کرد: ارزش کل سرمایه‌گذاری طرهای پیش‌بینی شده اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سال آتی ، ۶۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال و ۴۰۴ میلیون دلار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز این طرح‌ها در سال آینده برای اتمام طرح‌های پیشنهادی، ۱۵ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال و ۷۳ میلیون دلار است.

یادگاری اظهار داشت: در صورت بهره‌برداری از طرح‌های اشاره شده، پنج هزار و ۱۸۰ شغل جدید در استان مرکزی ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرک صنعتی ایبک آباد اراک دارای ۱۸۱ هکتار مساحت است که ۲۸۶ واحد تولیدی در آن مستقر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: ۱۶۸ واحد در این شهرک با سرمایه چهار هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۳۷۱ نفر، پروانه بهره‌برداری گرفته است.

یادگاری بیان کرد: شهرک صنعتی خیرآباد نیز دارای یک هزار و ۲۴۹ هکتار مساحت است که ۴۶۳ واحد صنعتی مستقر دارد.

وی تصریح کرد: ۳۶۷ واحد با سرمایه ۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و ۵۸۶ نفر در این منطقه پروانه بهره‌برداری اخذ کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرک صنعتی ایبک آباد تامین آب است که تاکنون در این راستا نشست‌های مختلفی برگزار شده است.

« سعید فرخی» افزود: این شهرک صنعتی مجوز تخصیص ۶۰ لیتر آب را دارد که باید بررسی شود امکان استحصال این میزان آب در منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: مقرر شده بود بحث هدررفت آب در مسیر انتقال این شهرک صنعتی بررسی شود و عملیات اصلاح خط انتقال مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: چاه‌های منطقه ایبک آباد به‌دلیل طول عمر بالا نیاز به افزایش ظرفیت جدید دارد.

فرخی عنوان کرد: می‌طلبد که از همان محلی که چاه‌ها حفر شده و امکان استحصال آب وجود داشته باشد، با صدور مجوز بغل کنی چاه اقدامات لازم در تامین آب ایم شهرک صنعتی انجام شود.

وی گفت: اگر همه اقدامات پیشنهادی امکان انجام نداشته باشد باید انتقال آب از حوزه گاوخانه و پساب صنعتی بررسی شود.

در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزیکه با حضور مقام ارشد اجرایی استان جریان داشت، مشکلات و مسایل شهرک‌های صنعتی ایبک آباد و خیرآباد بررسی و مقرر شد تا معاونت امور هماهنگی استانداری مرکزی تا ۱۰ روز آتی نشینی ویژه در خصوص رفع مشکلات شهرک صنعتی ایبک آباد برگزار و مسایل شهرک صنعتی خیرآباد نیز تا قبل از اتمام سال در محل این شهرک برگزار شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان