اراک میزبان رویداد اقتصادی «ایران جهش» شد


اراک میزبان رویداد اقتصادی «ایران جهش» شد

اراک- ایرنا- رئیس انجمن تحقیق و توسعه استان مرکزی گفت: رویداد « ایران جهش» برنامه مهمی در حوزه اقتصادی است و اراک به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور در 17 اسفندماه جاری میزبانی آن را در محور حوزه‌های صنایع ریلی، لوازم خانگی، صنایع آلومینیوم و نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی برعهده دارد.

«بهنام آزادی‌راد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این رویداد اقتصادی، بهره‌گیری از ظرفیت فعالان اقتصادی و صنعتگران و راهبردهای خلاقانه و نوآورانه در راستای شناسایی و رفع چالش‌ها و پیشبرد امور این حوزه ها است.

وی تاکید کرد: با توجه به تنگناهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، تلاش رویداد ایران جهش در این است که راهبردهای عملیاتی و موثر را با استفاده از توان ظرفیت مهندسان داخلی برای پاسخگویی به نیازهای عرصه ریلی، صنایع آلومینیم، پتروشیمی و نیروگاهی و لوازم خانگی که استان مرکزی یکی از قطب‌های فعال آن است جمع آوری و به عرصه عمل آورد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه موسسه صنایع دفاعی وزارت دفاع متولی این طرح است، گفت: می‌طلبد که در شرایط تحریم در سایه بهره‌وری حداکثری از توان علمی و امکانات، تهدیدها به فرصت تبدیل شود و با شناسایی ضعف و کاستی در رسته‌های تولید و زیرشاخه‌های آن حمایت اصولی و هدفمند اعمال شده و ضمن تامین نیاز کشور ، رونق و توسعه اقتصادی در حوزه صادرات نیز رقم بخورد.
آزادی‌راد اظهار داشت: استان مرکزی را می‌توان پیمانکار عمده در صنعت ریلی، لوازم خانگی، نفت ، گاز و صنایع پتروشیمی نامید که شمار زیادی از واحدهای زیردستی را کارسازی می‌کند بنابراین نیاز است که نقشه راه هدفمند با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران و دانشگاهیان در عرصه اقتصاد استان ترسیم شود تا اهداف جهش تولیدبه پیش برود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد دانش‌بنیان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق