حوزه علمیه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است


حوزه علمیه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است

قم-ایرنا- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت چون قشر فرهیخته جامعه است اولین گروهی است که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد و آنان باید این منشور را در بین جوانان تبیین کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی شیخ طوسی، افزود: هدف نهایی انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است و در این موضوع سئوالی مطرح است که روحانیت چه رسالت و وظیفه‌ای در این مسیر دارند و باید در چه ابعادی چه اقداماتی انجام دهند؟.

وی با اشاره به ضرورت تحلیل محتوایی بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: اگر گذشته انقلاب و اهداف آن را به درستی ترسیم کنیم بسیاری از انتقادات و مشکلاتی که مردم مطرح می‌کنند در شرایط بهتری تحلیل و مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید ساختارهای کشور به نحوی سامان پیدا کند که بتواند نیازهای پیش رو جامعه را پاسخ دهد.

حسینی بوشهری اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: بیانیه گام دوم نظریه انقلاب اسلامی تا رسیدن به نتیجه مطلوب که تمدن نوین اسلامی می باشد، محقق شود.

وی اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی با چالش‌های بی‌شماری روبه رو بوده و این هنر رهبران انقلاب بود که توانسته چهار دهه استقامت کند اگر این فشارها به هر انقلاب دیگری وارد می‌شد آنها سال دوم انقلاب خود را نمی‌توانستند جشن بگیرند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آزادی شعار مهم انقلاب اسلامی است و شما بروید ببینید در کجای جهان از این شعار انقلاب ایران که اصل آزادی است استقبال نمی‌شود.

وی مهمترین شعارهای انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آزادی، عدالت، معنویت، عقلانیت و عزت شعارهای کهنه نشده انقلاب ایران است که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

به گفته وی، صراحت بیان، اصلاح خطاهای گذشته و توجه جدی به پدیده‌های نوین از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است، همچنین امنیت، حفظ استقلال، رشد علم و فناوری، ارتقای بینش سیاسی، ایستادگی در برابر زورگویان، افزایش معنویت و اخلاق و آغازگری عصر جدید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از دستاوردهای مهم این انقلاب است.

حسینی بوشهری افزود: یکی از ویژگی‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب این است مخاطب آن تمام مردم هستند و منحصر در مسئولان نیست و این بیانیه فرصتی به وجود آورده تا افرادی که روزهای اولیه انقلاب را درک نکردند را بیش از گذشته با اهمیت انقلاب و اهداف نهایی آن همراه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ویژگی دوم بیانیه گام دوم انقلاب این است که آن یک بیانیه و منشور تمدنی است و مقام معظم رهبری همیشه به سرنوشت انقلاب به عنوان یک انقلاب تمدنی نظر داشته‌است.

وی تاکید کرد: بسیاری از فقهای شیعی نگاه حکومتی و اجتماعی به مساله فقه داشتند اما هیچکدام از آنها نگاه تمدنی به فقه ناب شیعی نداشته اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: مقام معظم رهبری از فقهایی است که درصدد این است که یک الگوی جدیدی از سبک زندگی و معنویت را در دنیای مادی گرای کنونی که چالش‌های بی‌شماری برای بشریت به بار آورده، نهادینه کند.

تولید ۲ هزار و ۵۰۰ اثر علمی طی یک سال گذشته

رییس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در این آیین، اظهار کرد: موضوع ویژه این دوره از جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، «ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است و این جشنواره درصدد این بود تا مبانی مهم و موثر در چهل سال دوم را تبیین کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی افزود: در مجموع ۷۰ مقاله در بخش ویژه در موضوع ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ اثر نیز در بخش عمومی شامل کتاب، ترجمه، سمینار علمی، پایان نامه، رساله دکتری و غیره ارسال شده‌است.

رییس پژوهشگاه المصطفی ادامه داد: طلاب و مراکز بین المللی جامعه المصطفی از ابتدای سال‌جاری ۴۰۱ اثر علمی در قالب های مختلف تولید کرده‌اند.

رضایی گفت: بیست و دومین جشنواره شیخ طوسی با حضور پژوهشگرانی از بیش از ۶۰ کشور جهان برگزار شد و در مراسم اختتامیه از ۷۰ تن از این افراد تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونایی در مراسم امروز صرفا از جمعی از افراد برگزیده و خانواده بزرگ المصطفی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: جشنواره شیخ طوسی از برنامه های مهم و سالانه جامعه المصطفی العالمیه برای بالندگی بیشتر جنبه علمی این نهاد علمی است.

رضایی تاکید کرد: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی، ایجاد انگیزه و تشویق فعالیت های پژوهشی، تقویت ظرفیت های علمی طلاب، ارتقای کمی و کیفی تولیدات، زمینه سازی برای توسعه تعاملات علمی و بین المللی جامعه المصطفی، بسترسازی برای انجام تحقیقات علمی با رویکرد مسائل مورد نیاز جهان اسلام و اطلاع رسانی از پژوهش های صورت گرفته از اهداف مهم جشنواره شیخ طوسی است.

در بخشی از این آیین از چهار دهه تلاش‌های مدیریتی و اخلاقی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه و ۷۰ تن از پژوهشگران برتر سال ۹۹ این نهاد علمی با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)