طرح اسیدکلریدریک تولیدی نفت بندرعباس محصول برتر ایرانی معرفی شد


طرح اسیدکلریدریک تولیدی نفت بندرعباس محصول برتر ایرانی معرفی شد

بندرعباس- ایرنا- طرح تولید اسید کلریدریک گازی شرکت پالایش نفت بندرعباس با دریافت لوح زرین ️در پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی به عنوان محصول برتر ایرانی در سال جاری معرفی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با هدف جهش تولید و حمایت از نوآوری های داخلی در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد که طرح تولید اسید کلریدریک گازی پالایشگاه بندرعباس به منظور استفاده در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز این شرکت با نوآوری و خلاقیت متخصصان این پالایشگاه تولید شد و به عنوان محصول برتر ایرانی لوح زرین این جشنواره را دریافت کرد.
هاشم نامور افزود: اسید کلریدریک پالایشگاهی از جمله ملزومات مهم در راه‌اندازی بخش ایزومریزاسیون پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز این شرکت است که در گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد و با تلاش متخصصان پالایشگاه بندرعباس و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های پالایشگاه، برای نخستین بار در کشور ‌با مشخصات خاص صنایع پالایشگاهی و خلوص بالا در شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید شد.
وی افزود: طرح تولید اسید کلریدریک گازی ‌در پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان طرحی منحصر به فرد که علاوه بر قطع وابستگی به خارج از کشور موجب صرفه جویی اقتصادی و سرعت بخشی در اجرای فرآیندهای پالایشگاهی شد،‌ در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی،‌ به عنوان طرح برتر در سال ١٣٩٩ انتخاب شود.
در این جشنواره شرکت های بزرگ صنعتی و خدماتی کشور محصولات نوآورانه خود را معرفی کردند که از سوی کمیته ارزیابی جشنواره متشکل از استادان دانشگاه و متخصصان حوزه نوآوری بررسی شدند.

پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه نفت خام و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین ایران با ظرفیت پالایش ۳۵۰ هزار بشکه در روز در حال حاضر حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام و به تبع آن تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید و با این ظرفیت علاوه بر هرمزگان، فرآورده‌های مورد نیاز ۶ استان از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی در این پالایشگاه تولید می‌شود.

گازمایع، بنزین موتور، سوخت جت (ATK)، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره محصولات اصلی پالایشگاه نفت بندرعباس را تشکیل می‌دهند و در کنار آنها وکیوم باتوم، وکیوم سلابس، گوگرد، لوبکات سنگین، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ نیز فرآورده‌های ویژه تولیدی در این پالایشگاه را تشکیل می‌دهند.

هم اکنون خوراک این پالایشگاه شامل نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین انتقالی از جزیره خارک و میعانات‌گازی از منابع گازی سرخون و عسلویه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا