نهالکاری مجتمع پارک جنگلی «امید» سرخه آغاز شد


نهالکاری مجتمع پارک جنگلی «امید» سرخه آغاز شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: نهالکاری مجتمع پارک جنگلی «امید» سرخه آغاز شد و این مجتمع در زمینی به وسعت 20 هکتار شامل 15 هکتار زمین دولتی و پنج هکتار زمین شخصی احداث می‌شود.

جعفر مرادی حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اعتبار نگهداری از پارک جنگلی «امید» سرخه به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ابلاغ شد و فعلا ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شده است.

وی افزود: مقدمات این طرح، شامل مطالعه طرح، چاله‌گیری نهال و تامین نهال و کود انجام شد و امروز نیز نهالکاری این پارک آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یکی از وظایف سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه جنگل‌ها است و بر این اساس درخصوص توسعه فضاهای سبز هم در شهرها و روستاها و هم در مناطق طبیعی برنامه‌ریزی می‌شود.

مرادی حقیقی بیان کرد: تا کنون با ایجاد پارک های حرم تا حرم در راستای این وظیفه تلاش شده اما با توجه به این که استان سمنان در اقلیم خشک قرار دارد، امکان آبرسانی به درختانی که در طول جاده باشد کم است و پارک های جنگلی در مناطقی که آب تامین باشد احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۸۰۰ هزار نهال غیرمثمر و ۷۰۰ هزار نهال مثمر به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در استان سمنان توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...