جشنواره دانشگاهی تئاتر به میزبانی دامغان برگزار می‌شود


جشنواره دانشگاهی تئاتر به میزبانی دامغان برگزار می‌شود

سمنان- ایرنا- دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت به‌صورت مجازی به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: پنجمین دوره جشنواره تئاتر اردیبهشت در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سجاد یعقوبی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره تئاتر اردیبهشت در مسیر پر فروغ ماندن چراغ تئاتر و هنر نمایش، پنجمین دوره این جشنواره سراسری دانشگاهی را برگزار می‌کند.

یعقوبی افزود: این جشنواره در سال‌های گذشته به صورت حضوری برگزار شد اما امسال به دلیل شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا، در پنج بخش و به صورت کاملا مجازی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تئاتر دانشجویان در این جشنواره در بخش‌های صحنه، نمایش رادیویی، نمایشنامه نویسی، از ایده تا اجرا، پوستر، بروشور، گریم و پژوهش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونا، بسیاری از دانشجویان توانایی ایجاد گروه تئاتر نداشتند که به همین علت، علاقمندان می‌توانند در بخش‌های انفرادی شامل از ایده تا اجرا (بخش جدید این دوره با رویکردی جدی به مسائل تئوری کارگردانی)، پوستر و بروشور ، گریم و نمایشنامه نویسی به صورت تک‌نفره شرکت کنند.

یعقوبی تصریح کرد: دانشجویان متقاضی می‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام موجود در آدرس فضای مجازی "t.me/ordibehesht_festival"آمادگی خود را جهت شرکت در جشنواره اعلام و آثار را به همراه فرم به آدرس ایمیل "ordibehesht_festival@yahoo.com "ارسال کنند.

دبیر پنجمین جشنواره ملی دانشگاهی تئاتر اردیبهشت دانشگاه دامغان گفت: تئاتر دانشجویی فضایی برای شکوفایی خلاقیت و تجربه های جدید در حوزه تئاتر کشور است که با تجربه‌ای متفاوت امسال تمامی آثار به صورت ویدئو ضبط و مورد داوری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در چهارمین دوره این جشنواره از ۱۰۰ اثر ارسالی، ۱۶ اثر پذیرفته و در مدت جشنواره در حضور داوران به روی صحنه رفت که از این تعداد، هفت اثر مربوط به دانشگاه دامغان بوده است.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید