زنان همچون دوران دفاع مقدس ،نقش خود را در سلامت عمومی جامعه ایفا کنند


زنان همچون دوران دفاع مقدس ،نقش خود را در سلامت عمومی جامعه ایفا کنند

رشت – ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نوروز و لزوم جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اظهار داشت: زنان این لشکر تاریخ ساز باید نقش خود را همچون مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس در سلامت عمومی جامعه ایفا کنند.

محمود قاسم نژاد روز پنجشنبه در آیین نکوداشت زنان شهید ، جانباز و آزاده استان گیلان با اشاره به از جان گذشتگی بسیاری از کادر درمان در راه سلامت مردم اظهار داشت: با توجه به قابلیت جهش ویروس کرونا و نیاز به تولید واکسن های جدید بانوان نیز کمک کنند تا دید و بازدیدها و دورهمی ها و تجمع ها صورت نگیرد و همه کمک کنیم تا به ویژه کسانی که در سنین بالا و در معرض خطر هستند از این ویروس مصون بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مادران شهدا و ایثارگران و بانوان ما در مقاطع مختلف از جمله زمان دفاع مقدس برای دفاع از کیان کشور و نظام اسلامی از جان عزیزان شان گذشتند و آن را تقدیم انقلاب کردند ، افزود: این بانوان با تأسی از آموزه های اسلامی شجاعت را به یادگار گذاشتند و در این مسیر با تحمل سختی ها ، خود مثل مردان در این مرز و بوم نقش آفرینی کردند.

وی افزود: امروز بعد از ۴۲ سال از گذشت این نهضت ،مادران و زنان شهدا باید به عنوان الگوی تربیتی به نسل آینده معرفی شوند؛ چرا که در زمان دفاع مقدس کارهای بسیار ستودنی انجام دادند.

قاسم نژاد ادامه داد: آن زنان نه تنها نقش حمایتی را برای فرزندان و همسرانشان ایفا می کردند ، بلکه پشتیبانی های بسیار عظیمی را از رزمندگان داشتند که پشتیبانی عمیق فرهنگی و معنوی زنان از رزمندگان غیر قابل انکار است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان همچنین بر لزوم برگزاری هر چه بیشتر همایش هایی برای شناساندن زنان نقش آفرین در دوران دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: این همایش ها به منظور نشر و تبیین این الگو برگزار شود تا این الگو در جامعه جاری و ساری شود.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز با اشاره به ۱۷ هزار شهیده و جانباز و آزاده بانو در کشور گفت: برای نکو داشت یاد و خاطره این شهدا اقدامات مختلفی همچون نامگذاری معابر و مدارس به عنوان شهیده های استان، کاشت نهال به نام این شهدا و بانک اطلاعاتی شهدای زن و ایثارگر انجام شده است .

زهرا یعقوب نژاد افزود: ایثارگری این بانوان با هیچ قیمتی ارزش گذاری نمی شود چرا که آنان با خدای خود معامله کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان نیز با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی در مقاطع مختلف انقلاب حماسه های بسیاری را خلق کرده اند، اظهار داشت: زنان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زینب (س) و پیروی از مکتب عاشورا حماسه های مختلفی را رقم زدند.

عبدالله پاکاری به تجلیل از ۱۰۸ زن شهید ، جانباز و آزاده گیلان افزود: زنان همواره نقش های مختلفی را ایفا کردند و اکنون نیز گروهی به عنوان همسران جانبازان نقش محوری ایفا می کنند و نقش آنها در جهت عزت و اقتدار کشور پر رنگ است.

در این مراسم همچنین از کتاب ریحانه های آسمانی رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی