خیرین مدرسه ساز در عرصه رشد و آینده بهتر سرمایه گذاری می کنند


خیرین مدرسه ساز در عرصه رشد و آینده بهتر سرمایه گذاری می کنند

رشت - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه والای خیرین مدرسه ساز گفت: این جمعیت به عنوان مجموعه ای انسان ساز و فرهنگ ساز در حوزه تعلیم و تربیت و رشد انسان ها سرمایه گذاری می کنند .

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دبستان حسن حجتی شهر رشت با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت افزود: مدارس و مساجد سازگارترین بناها با توجه به فلسفه خلقت است.

وی عنوان کرد : این دو مکان جایگاه رفیعی در تحقق آرمان های خلقت دارند و باید به توسعه آنها از نظر فیزیکی و بیش از آن ارتقا آموزش های انسانی و تعالیم علمی توجه شود.

وی بیان کرد : مدرسه از آن رو که محل تربیت انسان ها است مکانی بسیار مقدس است و پیامبران آمده اند که انسانها را آگاه کنند انسانی که باید عبادت و بندگی خداوند کند، ازاینرو آگاهی و عبودیت دو کانون جان بخش و الهام بخش هستند.

حاجی میرزایی افزود: سیاست دولت نیز توسعه فضای آموزشی و حمایت از خیرین است در این سالها بیشترین اهتمام دولت به توسعه فضاهای آموزشی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت و نقش محوری تعلیم و تربیت در توسعه و ارتقا مادی و معنوی جامعه خاطرنشان کرد: اگر صنعت و کشاورزی قوت می گیرد، اگر اقتصاد قدرت می یابد همه مرهون یادگیری است از این رو مدرسه نقطه درخشان زندگی همه انسان هاست.

مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی رشت که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهر رشت بهره برداری شد، دارای فضاهایی شامل کلاس درس، اتاق اداری - معلم، کتابخانه محله محور، نماز خانه، کارگاه و آزمایشگاه، سرایداری، اتاق بهداشت و پرورشی است.

زیربنای این فضای آموزشی افزون بر دو هزار و ۲۶۹ مترمربع است.

در استان گیلان هم اکنون بالغ بر ۳۶۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه