فرماندار ایرانشهر: تربیت روحی زمینه‌ساز ایجاد نسل قابل اتکا است


فرماندار ایرانشهر: تربیت روحی زمینه‌ساز ایجاد نسل قابل اتکا است

زاهدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مساله تربیت روح و روان انسان‌ها بیشتر مورد توجه است تا افراد قابل اتکا و اعتماد به نسل فعلی و آینده تقدیم شود.

به گزارش ایرنا علی شعبانی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت هفته امور تربیتی اظهارداشت: اصلی‌ترین رکن فرهنگ و انتقال دانش و علم، باورها، آیین‌ها و مجموعه آن چیزی که ما آن را فرهنگ و تمدن می‌نامیم آموزش و پرورش است.

وی افزود: آنچه که شناسنامه یک ملت بوده و آن را از لحاظ هویت و ساختار فکری و اجتماعی، فرهنگی و تمدنی از سایر ملل و اقوام متمایز می‌کند در بستر آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر بیان کرد: سعادت و سازندگی همه کشورها در گرو آموزش و پرورش بوده و کیفیت این مهم چگونه بودن، چگونه زیستن و چگونه رفتن انسان‌ها را ترسیم می‌کند.

وی با اشاره بر تغییرات مکرر نظام آموزشی در دهه‌های اخیر گفت: این تغییرات در راستای فراگیری و آموزش و ساختن انسان متخصص و دانشمند و فنی بوده زیرا جامعه به انسان‌های تربیت شده و پرورش‌یافته نیازمند است تا جامعه را هم برای خود و هم برای دیگران مستعد و زندگی سالم، بهینه و شیرین برای همه بخواهند.

شعبانی با اشاره به اینکه ما به انسان‌هایی نیاز داریم که از لحاظ روحی پرورش یافته و بتواند منافع و مصلحت‌های ملی و مسیر عزت جامعه را درست تشخیص دهند گفت: ما به آموزش توجه داریم ولی باید بیشتر به پرورش انسان‌ها فکر کنیم تا افرادی مثل شهید رجایی و باهنر و انسان‌های شکوفا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پروش انسان‌هایی مهم است که حیات انسان‌ها را فراتر از مسائل و مولفه های قومی، نژادی، مذهبی، دینی، زبان، رنگ و جغرافیا ببینند خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم چنین انسان‌هایی داشته باشیم باید تربیت افراد درست انجام شود.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر با اشاره به نقش تربیت در رفتار بیان کرد: آموزش کافی نیست اگر یک انسان آموزش و علم و تخصص داشت اما تربیت نداشت می‌شود یک دیکتاتور مثل صدام، نرون و ده‌ها نمونه ستمگر و شخصیت ناهنجار در تاریخ که جامعه و انسان و تمام هر چه است را در خدمت خود می‌خواهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲رکن مهم برای هر جامعه‌اند خاطرنشان کرد: برای اینکه انسان را از منجلاب بی اخلاقی و چالش‌های نظام بی روح صنعتی امروز نجات دهیم باید انسان‌های رشد یافته تربیت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری