صیانت از محیط زیست مسئولیت اجتماعی قرارگاه خاتم‌الانبیاء است


صیانت از محیط زیست مسئولیت اجتماعی قرارگاه خاتم‌الانبیاء است

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: مدیریت پساب عمرانی، جلوگیری از گسترش گرد و خاک، جلوگیری از آلودگی صوتی، درختکاری مجموعه و سایر فعالیت‌های محیط زیستی جزء سرفصل‌های قرارگاه خاتم در زمینه صیانت از محیط زیست است.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در نشست محیط زیستی قرار گاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست برای ما به عنوان یک مجموعه فعال در سطح کشور یک خط قرمز است، گفت: ما در حوزه صیانت از محیط زیست به عنوان مجموعه‌ای که در پهنای کشور در حال فعالیت هستیم به عنوان یک امر جدانشدنی از سایر فعالیت‌ها نگاه می‌کنیم و به موضوع با دیدگاه ارزشی نگاه می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اظهارت مقام معظم رهبری پیرامون حفظ محیط زیست گفت: سه عنصر اصلی هوا، آب و خاک لازمه زندگی بشری است و ما اگر نتوانیم توازن طبیعی در این حوزه را برقرار نگه داریم، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده در نتیجه از بین توازن میان سه عنصر اصلی مورد نیاز زندگی، افزود: متاسفانه در این حوزه شرایط مناسبی را در کشور نداشتیم اما هنوز چاره‌ اساسی برای این کار مطرح نشده و در تلاشیم تا با آسیب‌شناسی صحیح راه صحیح را در پیش بگیریم.

رستمی، با اشاره به آمارهای موجود زیست محیطی در کشور گفت: توجه به شاخص‌ها نشان‌دهنده عملکرد نامناسب در این حوزه است و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در راستای وظایف اجتماعی خود برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل است.

*صیانت از محیط زیست، مسئولیت اجتماعی قرارگاه خاتم است

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تعامل میان پروژه عمرانی و محیط زیست گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در مرحله قبل از شروع پروژه دخالتی ندارد و تصمیم گیر نبوده است اما در راستا مسئولیت اجتماعی خود، گزارش‌های محیط زیستی را به کارفرما ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به مرحله اجرایی پروژه عمرانی ادامه داد: تلاش ما برای رعایت همه استانداردهای محیط زیستی در حوزه اجرا است تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

رستمی، با اشاره به اخذ استانداردهای زیست محیطی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تاکید کرد: اسناد بالادستی قرارگاه با توجه کامل به صیانت از محیط زیست تهیه شده و به زیر مجموعه‌ها ابلاغ می‌شود و پس از آن نیز رعایت موارد مذکور ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرای فرآیند زیست محیطی در حین اجرای پروژه‌های قرارگاه خاتم گفت: استاندارها، دستورالعمل‌ها و سایر اسناد در این حوزه تهیه و ابلاغ شده و نحوه اجرای آن توسط زیر مجموعه‌های قرارگاه به شدت رصد و در نهایت پایش می‌شود.

*همه دستگاه‌های کشور باید برای حفظ محیط زیست فعالیت کنند

رستمی با اشاره به اینکه ما ریالی در ارتباط با رعایت ملاحظات زیست محیطی دریافت نمی‌کنیم، گفت: بسیاری از پیمانکارها به دلیل نبود بودجه برای رعایت مسائل زیست محیطی به این مجموعه توجهی ندارند اما ما به سبب مسئولیت اجتماعی و نقشی که در کشور ایفا می‌کنیم، بدون دریافت هزینه این نگاه را در پروژه پیاده می‌کینم.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به شیوه مدیریت پسماندهای کارگاهی گفت: تمام توان خود را به کار می‌بریم تا با مدیریت پسماندهای کارگاهی، بهترین استفاده با توجه به کمترین آسیب به محیط زیست از زباله‌های کارگاهی مد نظر قرار گیرد و اسناد این فعالیت‌ها موجود است.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم در زمینه حفظ محیط زیست گفت: مدیریت پساب عمرانی، جلوگیری از گسترش گرد و خاک، جلوگیری از آلودگی صوتی، درختکاری مجموعه و سایر فعالیت‌های محیط زیستی جزء سرفصل‌های قرارگاه خاتم در زمینه صیانت از محیط زیست است.

رستمی با اشاره لزوم رعایت الزامات زیست محیطی در سطح کشور توسط همه نهادهای ذی‌ ربط گفت: همه دستگاه‌های کشور در تمامی مراحل کار باید از منابع انسانی خود در جهت صیانت از محیط زیست بهره‌ ببرند، در همین راستا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز همه توان خود را سازماندهی کرده تا از محیط زیست کشور حفاظت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403