افزایش قیمت نفت با احتمال تمدید کاهش عرضه اوپک/ سقوط ذخایر سوخت آمریکا از عوامل رشد بازار


افزایش قیمت نفت با احتمال تمدید کاهش عرضه اوپک/ سقوط ذخایر سوخت آمریکا از عوامل رشد بازار

به دنبال احتمال پا بر جا ماندن کاهش تولید نفت توسط گروه اوپک پلاس و همچنین سقوط ذخایر سوخت آمریکا، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، با امید به اینکه تولیدکنندگان گروه اوپک، افزایش تولید خود را به تعویق بیاندازند و همچنین به دلیل کاهش ذخایر سوخت آمریکا، قیمت نفت روز پنجشنبه برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود بیش از 2درصدی در روز گذشته، با 52سنت یا 0.8درصد افزایش، به 64.59دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز 43سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و با قیمت 61.71دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته منابع اوپک، این گروه در حال بررسی تمدید کاهش تولید نفت به جای افزایش آن بوده، زیرا تقاضا به دلیل بحران کرونا هنوز بسیار ضعیف است.

بازار انتظار داشت که اوپک پلاس کاهش تولید خود را 500هزار بشکه در روز کمتر کند و همچنین عربستان سعودی به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز پایان دهد.

به گفته تحلیلگران Citi، بهبود مداوم قیمت نفت خام در حال آشکار کردن اختلافات میان کشورهای عضو اوپک پلاس است، اما انتظار می‌رود این گروه برای افزایش تولید 500هزار بشکه در روز به توافق برسند. همچنین انتظار می‌رود عربستان سعودی کاهش داوطلبانه 994هزار بشکه در روز را حفظ کند و سهمیه تولید آن 8.256میلیون بشکه در روز باشد.

علاوه بر این، نیروهای حوثی یمن روز پنجشنبه اعلام کردند که موشکی به تاسیسات آرامکو در شهر جده شلیک کرده‌اند. هنوز هیچ تایید رسمی از سوی مقامات عربستان سعودی صورت نگرفته است.

در ایالات متحده، با وجود افزایش چشمگیر بیش از 21میلیون بشکه در ذخایر نفت خام در هفته گذشته، ذخایر سوخت به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها که ناشی از یخبندان تگزاس و قطعی برق بود، بیشترین افت در طول 30سال گذشته را تجربه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت