ادعای اتحادیه عرب در خصوص حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی


ادعای اتحادیه عرب در خصوص حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی

وزرای خارجه کشورهای عربی عضو شورای اتحادیه عرب در نشستی در قاهره بار دیگر مدعی حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یکصد و پنجاه و پنجمین دور نشست شورای اتحادیه عرب روز چهارشنبه (دیروز) در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شد.

در بخشی از بیانیه پایانی از ادعای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت شده است.

شورای اتحادیه عرب مدعی شد که ادامه حضور ایران در این جزایر نقض چیزی است که آن را «حاکمیت امارات» خوانده و ادعا کرده، امنیت و ثبات منطقه را برهم می‌زند و تهدیدی علیه امنیت و صلح جهانی است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این بیانیه بر حمایت از اقدامات امارات برای آنچه «احیای حاکمیت» بر این جزایر ایرانی خوانده شده، تأکید شده است.

وزرای خارجه عرب همچنین مدعی شدند که افتتاح دفاتر ایرانی در جزیره ابوموسی غیرقانونی است و ضمن محکوم کردن سفرهای مسئولان ایرانی به این جزایر از ایران خواستند تا به حاکمیت امارات احترام بگذارد.

در این بیانیه از ایران خواسته شده است تا نیت خود برای بهبود روابط با کشورهای عربی و رفع تنش‌ها را به صورت عملی نشان دهد.

جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاهای کشورهای عربی درباره جزایر سه‌گانه را رد کرده و اخیرا نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردیدناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است به هیچ دولت خارجی مربوط نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام