تمام بنادر ایران توسط بخش خصوصی راهبری می‌شوند


تمام بنادر ایران  توسط بخش خصوصی راهبری می‌شوند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران اعلام کرد تمام بنادر این کشور توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد راستاد در همایش بین‌المللی دریایی هند 2021، اظهار کرد: مدیریت بنادر از مدیریت ‌های دولتی و عمومی به مدیریت صاحبخانه ای و حتی خصوصی تغییر یافته که پویایی و تحرک زیادی را در این صنعت به همراه داشته است. خطوط کشتیرانی بزرگ در بنادر مختلف دنیا سرمایه گذاری‌های بندری انجام می دهند و پایانه های بندری اختصاصی خودشان را ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت بندری امروزه کاملا متحول شده و کشورها باید برای حفظ و افزایش سهم بازار از حمل و نقل دریایی، خود را با این تحولات وفق دهند، افزود: درجمهوری اسلامی ایران نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع و مسئول بنادر تجاری و کشتیرانی بازرگانی، تلاش کرده تا همگام با تحولات جهانی گام بردارد.

وی با بیان این‌که بنادر ایران توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شوند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نه تنها در زمینه تامین تجهیزات بنادر، بلکه در زمینه احداث روبناهای بندری همچون انبارهای نگهداری کالا اعم از سرپوشیده و روباز، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن نگهداری مواد فله مایع، کارخانجات تولیدی و ارزش افزوده ای، خدمات لجستیکی و پشتیبانی بنادر می باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که 330 قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی امضا شده است، گفت: یکی از مصادیق حضور بخش خصوصی در بنادر ایران سرمایه گذاری و اپراتوری شرکت IPGL هندوستان در بندر چابهار است. در قالب این قرارداد که به صورت BOT و ده ساله است، اپراتور هندی 85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات بندری چابهار سرمایه گذاری می‌کند.

راستاد با اشاره به ورود اولین تجهیزات تامین شده توسط اپراتور هندی شامل دو دستگاه جرثقیل موبایل به بندر چابهار ابراز امیدواری کرد به‌زودی مابقی تجهیزات تعهد شده توسط اپراتور هندی که شامل گنتری کرین و سایر تجهیزات کانتینری است وارد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج