هزینه‌های اضافی مجالس ترحیم حذف و صرف نیازمندان شود


هزینه‌های اضافی مجالس ترحیم حذف و صرف نیازمندان شود

خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: باید هزینه‌های اضافی و بسیار بالای مجالس ترحیم حذف و در جهت کمک به نیازمندان و محرومان هدایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان، با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این بخش اظهار کرد: شیروان رتبه نخست جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را در استان دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در شهرستان جمع‌آوری و صرف تأمین معیشت، درمان، لوازم‌التحریر، پرداخت اقساط معوق و بدهی مددجویان، تعمیرات مسکن، خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند و پروژه‌های عام‌المنفعه شده است.

امام‌جمعه شیروان با تأکید بر اینکه باید برکات و فواید زکات و مواسات به‌خوبی برای مردم تشریح شود، اضافه کرد: تاکنون برای بیش از چهار هزار نفر از مراجعین اعم از نیکوکار و نیازمند در قرارگاه مواسات شهرستان پرونده تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: همچنین تعداد ۷۰۰ بسته معیشتی از محل جمع‌آوری زکات به‌زودی در شهرستان بین خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان گفت: باید هزینه‌های اضافی و بسیار بالای مجالس ترحیم حذف و در جهت کمک به نیازمندان و محرومان هدایت شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توشه اندوزی برای سرای باقی، اظهار کرد: جای شگفتی است که انسان برای سلامتی تن و رهایی از بیماری‌های بدن کوشش‌ها می‌کند و از صرف دارایی و خوردن داروهای تلخ و جراحی و ... پرهیز و دریغ ندارد ولی برای سلامتی دل و شفای بیماری‌های روانش که هزاران مرتبه بالاتر است، جنبش نمی‌کند و خبرهای خدا و رسول از بیماری و درمانش را ندیده و نشنیده گرفته و به رنج‌هایی که در دنیا از آن بیماری‌ها می‌برد می‌سازد و عذاب‌هایی که در آخرت برای او آماده شده است از خود دور می‌بیند یا باور ندارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: آیا گفته‌های خدا و پیغمبر به‌اندازه گفته یک دکتر ایجاد احتمال ضرر در او نکرده است؟ یعنی بگوید شاید این بیماری‌های هلاک‌کننده درست باشد و تا وقت باقی است در معالجه آن‌ها بکوشد چون جلوگیری از زیان بزرگ هرچند محتمل باشد عقلا واجب است.

وی اظهار کرد: وای از ساعت مرگ که پرده غفلت برداشته شود و انسان خود و بیماری‌هایش را دریابد و راه چاره را بسته ببیند آنگاه هرچه ناله کرده و افسوس بخورد که در محضر پروردگار چه ها کردم فایده ندارد./9314/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی