همه مردم باید به عنوان سرباز آب پاسدار این نعمت الهی باشند


همه مردم باید به عنوان سرباز آب پاسدار این نعمت الهی باشند

کرمانشاه- ایرنا- مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آب به عنوان یکی از نعمت‌های بدون جایگزین خداوند متعال نام برد و گفت: همه اقشار مردم به عنوان سرباز باید در راستای حفظ و پاسداری از این نعمت بزرگ تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «رضا موزونی» روز پنجشنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش استان در سرسرای اجتماعات این شرکت، آب را مایه حیات و سرمایه و قدرت ملی دانست و افزود: جنگ امروز در دنیا بر سر آب است و این نشان از اهمیت بسیار بالای آن دارد.

او با بیان اینکه امروز شاهد دید و نگاه خوب نسبت به مصرف آب در کشور نیستیم، گفت: متاسفانه شاهد مصرف بی رویه آب در سطح جامعه هستیم و از این رو همه ما باید احساس مسوولیت کنیم و از این نعمت الهی باید نگهداری کنیم.

وی اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب و انرژی در کشور را نیازمند کار فرهنگی دانست و اظهار داشت: کارهای فرهنگی تاثیرگذار اما دیربازده است و باید برنامه دراز مدت برای فعالیت های فرهنگی در این بخش داشته باشیم.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت آب در کلام پروردگار در قرآن کریم و احادیث و روایات بزرگان و همچنین در تاریخ و فرهنگ ایرانیان، گفت: برای پاسداشت آب باید از ظرفیت های دینی و فرهنگی بهره ببریم تا این نعمت الهی به راحتی هدر نرود.

موزونی با تاکید بر اینکه باید آب را بفهمیم تا از آن بتوانیم خوب نگهداری کنیم، افزود: آب خون رگ های زمین است و در صورت بی توجهی و مصرف بی رویه زمین با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

او با بیان اینکه با بخشنامه های اداری و روال عادی نمی توان فرهنگسازی کرد، گفت: برای فرهنگسازی مباحثی مانند مصرف بهینه و منطقی آب باید همه مانند سرباز وارد میدان شوند و هر کسی در حد توان خود در این راستا تلاش کند.

وی از اینکه عده ای از آب به عنوان جارو استفاده می کنند و کوچه و معابر را با آب می شورند، انتقاد کرد و افزود: برای اصلاح این فرهنگ و رویه همه باید قدم برداریم تا با مشکل روبرو نشویم.

او دانش آموزان را بهترین قشر برای ترویج فرهنگ مصرف منطقی و بهینه آب دانست و گفت: برای دانش آموزان کارت همیار آب صادر کنید و آنها را آموزش دهیم تا بتوانند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری برای برگزاری دوازدهمین جشنواره فراگیر نخستین واژه آب بین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مدیرکل آموزش و پرورش امضا شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار مشترک آب دارد.

در این استان همچنین ۲۶ هزار فرهنگی کار آموزش بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن