تامین و توزیع 6000 تن برنج خارجی و 15 هزار تن شکر مصرف خانوار در آذربایجان شرقی


تامین و توزیع 6000 تن برنج خارجی و 15 هزار تن شکر مصرف خانوار در آذربایجان شرقی

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تأمین و توزیع شش هزار تن برنج خارجی و 15 هزار تن شکر برای مصرف خانوار با قیمت مصوب در شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.

اسماعیل عطاپور در گفت‌وگوی خبری با تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در فرایند تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان، گفت: با توجه با این‌که کالاهای اساسی در سبد هزینه‌های خانوار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، مجموعه صمت استان در جهت تأمین مایحتاج عمومی شهروندان و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان با جدیت برنامه ریزی های لازم را دنبال می کند.

وی با اشاره به این‌که گروه‌های کالایی اعم از کالا و خدمات در سه گروه تقسیم بندی شده است، افزود: گروه کالایی اول ۲۰ قلم کالا و گروه دوم ۱۵ قلم کالا را شامل می باشد و مابقی اقلام در گروه سوم جای دارند.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت استان ادامه داد: گروه اول مشمول قیمت گذاری از طریق مراجع ذیصلاح اعم از سازمان حمایت، ستادهای تنظیم بازار کشور و استان و در برخی موارد کمیسیون‌های نظارت استان می‌باشند.

وی با بیان این‌که در حوزه صنعت و صنف نیز گروه های کالایی تعریف شده اند، گفت: از طریق اتحادیه‌های صنفی در برخی موارد به صورت دوره‌ای در بازه زمانی حداقل یک ساله قیمت‌گذاری انجام می‌شود و این قیمت ملاک عرضه می‌باشد.

عطاپور اظهار کرد: به منظور جلوگیری از کمبود احتمالی و پیشگیری از عدم تناسب در عرضه و تقاضا از طریق وزارت متبوع برخی کالاها نظیر: شکر، برنج ، روغن ،گوشت قرمز و مرغ تأمین و ذخیره سازی می شود و در مواقع بروز مشکل در راستای تنظیم بازار و براساس سرانه جمعیتی استان‌ها ، توزیع و عرضه صورت می‌گیرد.

وی از تخصیص ۹ هزار تن شکر برای مصرف خانوار و تولید قند مصرفی خانوار در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: شکر تخصیصی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، فرهنگیان و همچنین فروشگاه‌های منتخبی که از طریق اتحادیه‌ها معرفی می‌شوند، توزیع خواهد شد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان این‌که فرهنگ الگوی مصرف تعیین کننده است و شهروندان عزیز از انبارش کالا در منازل اجتناب نمایند، گفت: این امر منجر به کمبود غیرضرور ، ایجاد بعد روانی منفی و افزایش تقاضای کاذب در زمینه عرضه کالاهای اساسی در جامعه می شود.

وی با اشاره به توانمندی بخش خصوص استان در تولید برخی اقلام نظیر صنایع غذایی و تخم مرغ در استان، ادامه داد : آذربایجان شرقی استانی صنعتی، تولیدی و تجاری بوده و در تولید اکثر کالاهای اساسی خودکفا بوده و در برخی کالاها نیز صادرات دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی