رییس جمهوری بعدی نیازمند رای حداکثری است


رییس جمهوری بعدی نیازمند رای حداکثری است

تهران - ایرنا - عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: رییس جمهوری بعدی برای احقاق حق مردم در مذاکرات بین‌المللی نیازمند رای حداکثری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها روز پنجشنبه با حضور علی شکوری راد، بهزاد نبوی و نجفقلی حبیبی برگزار شد.

محمود صادقی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها در این نشست گفت: در سال ۹۲ مردم به کاندیدایی رای دادند که قول داد هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم و بر همین اساس با ۶ قدرت جهانی وارد گفت‌وگو شد. اما به دلیل رفتارهای ترامپ و خروج از برجام کشور از مسیری که بنا بود به سمت آن حرکت کند، بازماند و وضع کنونی به وجود آمد.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به فضای بعد از شکست ترامپ تصریح کرد: در حال حاضر امیدی برای احیای برجام بوجود آمده و دولت بعدی باید در چارچوب مذاکرات بین‌المللی حق مردم را محقق کند که چنین رئیس جمهوری نیازمند رأی حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه باید به مردم امید داده شود که به صندوق های رأی برگردند، افزود: انجمن اسلامی دانشگاه ها اصولی را به عنوان راهبردها و برنامه راهنمای خود تصویب کرده که با تأسی از آن بنا داریم در انتخابات ۱۴۰۰ حضور موثر داشته باشیم.

صادقی در ادامه اظهار کرد: انجمن اسلامی دانشگاه ها در تلاش است که با ظرفیت‌های علمی کشور و برنامه‌های کاربردی مردم را نسبت به انتخابات آینده امیدوار کند. محور برنامه مذکور این است که دولت توانمند بر پایه ملت قدرتمند شکل گیرد.

وی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات عدم نقش‌آفرینی احزاب در سرنوشت سیاسی کشور است. ما در قالب نهاد اجماع ساز این همت را داریم که با هماهنگی و هم افزایی نقش موثری در انتخابات ایفا کنیم.

صادقی ادامه داد: در حقیقت جبهه اصلاحات تلاش می‌کند با صدای واحد و با بهره‌گیری از تجربیات تلخ گذشته اجازه تفرق را ندهد و به شکل موثر در این انتخابات حضور پیدا کند.

نجفقلی حبیبی نیز در این نشست بر لزوم حضور فعال مردم در انتخابات تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی