پیکر خلبان شهید بیگ محمدی در حرم مطهر رضوی طواف داده شد


پیکر خلبان شهید بیگ محمدی در حرم مطهر رضوی طواف داده شد

مشهد- ایرنا- پیکر خلبان شهید بیرجند بیگ ‌محمدی از خلبانان نیروی هوایی ارتش روز پنجشنبه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) طواف داده شد.

مراسم وداع با پیکر خلبان شهید "بیرجند بیگ‌محمدی" نیز در پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد با حضور مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.
خلبان شهید "بیک محمدی" ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در اول آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافر به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

وی آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیماهای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبانان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

این خلبان شجاع در ۶ خرداد ماه سال ۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید به تازگی در خاک عراق کشف و شناسایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...