برگزیدگان جایزه ملی عارف تجلیل شدند


برگزیدگان جایزه ملی عارف تجلیل شدند

قزوین - ایرنا- نخستین دوره جایزه ملی عارف با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان عصر پنجشنبه با معرفی نفرات برتر در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا،در نخستین دوره جایزه ملی عارف ۱۴۶ آهنگساز ۲۸۷ اثر ارسال کردند که اثر هشت هنرمند برگزیده شد.

محمد جلیل اندلیبی از تهران و وحید کاکاوند و محسن فریب مهر از قزوین نفرات برگزیده بخش آهنگسازی این جشنواره هستند .

در بخش تصنیف سازی هم مهرنوش ذوالفقاری از تهران اول شد.

پوریا عابدینی از ابهر، کاوه پیمان از شیراز و پوریا سلیمانی و محمد رضا عزیزی هم از خرم دره شایسته تقدیر شدند

داریوش پیر نیکان عضو هیئت داوران جشنواره در پیامی تصویری با تبربک به برگزارکنندگان این جشنواره گفت: قطعا برگزاری جشنواره‌های این چنینی می تواند در معرفی موسیقی اصیل ایرانی عارف قزوینی و سبک های موسیقی سنتی ما اثربخش باشد.
پیرنیاکان افزود : در سالهای گذشته تصنیف به طور کلی از حافظه موسیقیایی مردم ایران رفته و بسیاری از مردم عادی از آن فاصله گرفته بودند اما امروز شاهده استقبال دوباره مردم از این سبک هستیم
وی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که سبک موسیقی سنتی ما فقط به سلیقه و تمایلات گروهی خاص از مردم باشد.
رضا پرویز زاده نماینده هیات داوران در ادامه این مراسم به قرائت بیانیه هیات داوران پرداخت و افزود :جشنواره جایزه ملی عارف می تواند به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری در کشو به اهمیت حوزه تصنیف و موسیقی های اصیل ایرانی بپرزاد.
وی اظهار داشت:هیات داوران جشنواره ملی عارف کیفیت آثار رسیده به جشنواره را مطلوب ارزیابی کرده و در خصوص مسیر پیش روی موسیقی سنتی ایرانی و تصنیف در بین نسل جوان اظهار امیدواری کردند.

مهدیه سادات قافله باشی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین نیز در این مراسم خبر از نامگذاری دو معبر شهری به نام استاد میرزا علی اکبر خرم و استاد محمد وکیل ها از هنرمندان قزوینی داد.
در ادامه این مراسم از نفرات برتر در بخش تصنیف در رتبه های اول تا سوم و یک برگزیده و شایسته تقدیر و یک رتبه برتر و ۴ برگزیده در بخش آلبوم و تک آهنگ تجلیل شدند.

برگزیدگان جایزه ملی عارف تجلیل شدند
ابوالقاسم عارف قزوینی متولد ۱۲۵۹ خورشیدی در شهر قزوین شاعر، ترانه‌سرا، تصنیف‌ساز و موسیقی‌دان نامدار ایرانی بود که در مبارزه‌ ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه‌های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.
جشنواره جایزه ملی عارف با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...