طرز تهیه کاپ کیک خرما خانگی، عصرانه مقوی


طرز تهیه کاپ کیک خرما خانگی، عصرانه مقوی

پارسینه: در گزارش زیر طرز تهیه کاپ کیک خرما را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کاپ کیک خرما خانگی، عصرانه مقوی

امروز آموزش آشپزی با دسری دلنشین و خوشمزه به نام کاپ کیک خرما به سراغتان آمده است. کاپ کیک‌ها بهترین گزینه برای داشتن یک عصرانه عالی و خوشمزه هستند و تهیه آن‌ها نیز کار آنچنان سختی نیست. کاپ کیک خرما یک کاپ کیک مقوی است که در آن به جای شکر از خرما استفاده می‌شود و شیرینی آن از این طریق تامین می‌شود به همین دلیل بسیار سالم‌تر از دیگر دسر‌هایی است که با شکر سفید آماده می‌شوند. تهیه این کاپ کیک خانگی خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما امتحانش کنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک خرما خانگی

خرما بدون هسته ۴۰۰ گرم
آب سه چهارم لیوان
قهوه فوری دو قاشق غذاخوری
جوش شیرین یک قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری
کره پاستوریزه ۷۵ گرم
آرد یک و یک چهارم پیمانه
وانیل یک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ دو عدد

مراحل تهیه کاپ کیک خرما خانگی

انواع مختلف و هیجان انگیزی از کاپ کیک مثل کاپ کیک میوه‌ای، کاپ کیک شکلاتی و کاپ کیک اوریو وجود دارد که طرز تهیه آن‌ها را پیش از این برایتان در کتاب کاله منتشر کرده‌ایم. امروز قصد داریم یک دسر خوشمزه دیگر با شیرین کننده طبیعی به شما معرفی کنیم که بسیار مغذی و پرانرژی است.

برای تهیه کاپ کیک با خرما لازم است پوست و هسته خرما‌ها را جدا کنید و گوشت آن را با قهوه فوری و آب مخلوط کنید و آن‌ها راروی حرارت ملایم قرار دهید. اگر خرما‌هایی که انتخاب کرده‌اید سفت هستند کمی آب بیشتری به آن‌ها اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید تا خرما‌ها کاملا نرم شوند.

پس از اینکه ترکیب خرما، آب و قهوه با هم حل شدند ترکیبی که روی حرارت گذاشته بودید را به یک کاسه منتقل کنید سپس کره پاستوریزه و جوش شیرین را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را با لیسک با هم، هم بزنید. بعد از چند دقیقه که خرما‌ها کمی خنک شدند تخم مرغ‌ها را دانه دانه به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید سپس آن‌ها را نیز به بقیه مواد کاپ کیک اضافه کنید. مخلوط را با همزن هم بزنید تا کاملا یک دست شود. قالب‌هایتان را کمی چرب کنید یا کف آن را با آرد بپوشانید؛ سپس مواد را داخل قالب‌ها بریزید و آن را به مدت نیم ساعت داخل فری با درجه حرارت ۱۶۰ قرار دهید.

بهتر است قالب را در طبقه وسط بگذارید. با یک خلال چوبی میزان پخت کیکتان را بسنجید و هر وقت هیچ ماده‌ای به خلال نچسبید کیکتان را از فر خارج کنید. مدت زمان انتظار برای پخت کاپ کیک‌های شما حدودا ۳۰ دقیقه است. سپس کاپ کیک‌ها را از قالب خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند روی کیک‌ها را با ترافل و سس شکلات تزیین کنید و از طعم آن در کنار یک لیوان چای خرمالو دبش و خوش عطر لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...