تا به همه بیماران تخت نرسد، شب نمی‌خوابم / امیدواریم تصمیم جدیدی برای خوزستان بگیرند


تا به همه بیماران تخت نرسد، شب نمی‌خوابم / امیدواریم تصمیم جدیدی برای خوزستان بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: همچنان بار مراجعه به بیمارستان‌ها بالا است اما با وجود تعداد زیاد بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، همچنان تخت برای بیماران وجود دارد و شرایط در حوزه درمان تحت کنترل است و کنترل از دست ما خارج نشده است؛ تا زمانی که همه بیماران روی تخت اسکان نیابند، شب نمی‌خوابم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در حوزه بهداشت در تلاش برای بیماریابی در استان خوزستان هستیم به گونه‌ای که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ هزار تست یعنی روزانه ۱۵ هزار تست در خوزستان انجام شد که رکوردی در کشور است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از دستور استاندار خوزستان در خصوص انجام تست در مبادی خروجی و همچنین تاکید وزیر بهداشت در این زمینه، به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به سایر نقاط کشور در ایستگاه‌های قطار، ترمینال‌های مسافربری و فرودگاه‌ها نمونه‌گیری در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: از مردم می‌خواهیم تا حد امکان از تردد خودداری کنند؛ در حال حاضر بار ویروس بالا است و نباید سایر نقاط کشور آلوده شود.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۶ درصد نمونه‌های اخذشده در خوزستان، سوش موتاسیون‌یافته است و اگر این اتفاق در چند استان دیگر نیز رخ دهد، جمع کردن آن برای وزارت بهداشت کار سختی است.

وی ادامه داد: همکاران ما در حال اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری بیماران هستند؛ روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد رهگیری انجام شده که کار بسیار سختی است. در حال حاضر موارد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در خوزستان ۱۲ برابر موارد بستری هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: همچنان بار مراجعه به بیمارستان‌ها بالا است اما با وجود تعداد زیاد بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، همچنان تخت برای بیماران وجود دارد و شرایط در حوزه درمان تحت کنترل است و کنترل از دست ما خارج نشده است؛ تا زمانی که همه بیماران روی تخت اسکان نیابند، شب نمی‌خوابم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: در سه روز گذشته، چهار دستگاه بزرگ اکسیژن‌ساز وارد بیمارستان‌های اهواز شد و ظرفیت اکسیژنی بیمارستان‌ها افزایش یافته است بنابراین شرایط ایجاد تخت جدید فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر طبقه سوم بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز را برای بیماران مبتلا به کرونا قرار دادیم. یکی دو بخش جدید نیز در بیمارستان گلستان ایجاد شده است.

وی افزود: اکنون همه بیماران تخت دارند و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمانده است اما اگر می‌خواهیم این وضعیت کنترل و به همه بیماران، خدمات درمانی ارائه شود باید پروتکل‌های بهداشتی خوب رعایت و از تردد پرهیز شود.

ابول‌نژادیان گفت: با وجود وضعیت قرمز، هنوز شهر شلوغ است و در قسمت‌های مختلف شهر ترافیک سنگین است. بسیاری از مردم می‌توانند در شرایط بهتری کارهای خود را انجام دهند اما در شهر تردد می‌کنند.

وی افزود: بر اساس یک ارزیابی میدانی که روز پنجشنبه انجام شد، در اهواز در منطقه سه‌راه خرمشهر از هر ۱۰۰ نفر ۳۷ نفر و در منطقه خشایار از هر ۱۰۰ نفر تنها ۴۳ نفر ماسک استفاده کرده‌اند. با وجود این شرایط قرمز و این همه اطلاع‌رسانی، هنوز هم پروتکل‌های بهداشتی در حاشیه شهر کامل رعایت نمی‌شود در حالی که حد انتظار ما رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌ها در شرایط قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: از پزشکان می‌خواهیم که بیماران را با معرفی‌نامه به اورژانس بیمارستان‌های رازی، امام(ره)، امیرالمومنین(ع)، فاطمه الزهرا(س) و سینا ارجاع دهند تا ادامه کار توسط بیمارستان انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: برای اینکه همه بیمارستان‌ها آلوده نشوند و مردم از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی نیز استفاده کنند، ۱۵ تخت هر بیمارستان خصوصی را در اختیار بیماران غیر کووید - ۱۹ قرار داده‌ایم تا با تعرفه دولتی خدمات ارائه دهند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص افزایش اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: ما نظرات و پیشنهادات خود را به ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا ارائه می‌دهیم و امیدواریم شنبه تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد