پورحسن: برخی افراد کنار داورزنی تخصص لازم را ندارند/ والیبال اصلاحات می‌خواهد


پورحسن: برخی افراد کنار داورزنی تخصص لازم را ندارند/ والیبال اصلاحات می‌خواهد

رئیس سابق سازمان لیگ در واکنش به عدم پاسخگویی فدراسیون والیبال در خصوص حاشیه های موجود گفت: شخص داروزنی متخصص است اما برخی از افراد که با او کار می کنند تخصصی ندارند و این موضوع باعث ایجاد فشار بر روی خود داورزنی می شود.

به گزارش ایسنا، تیم های شهرداری ارومیه و هراز آمل در نیمه نهایی پلی آف لیگ برتر والیبال درحالی به مصاف هم می روند که شهرداری ارومیه پوریا فیاضی بازیکن تاثیرگذار خود را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد و برای همین این باشگاه در تلاش است بازیکنی را جایگزین فیاضی کند. مرتضی شریفی یکی از گزینه های این تیم است اما در خصوص این جابجایی ابهاماتی وجود دارد.

منوچهر پورحسن رئیس سابق سازمان لیگ در گفتگو با ایسنا، در خصوص قوانین موجود و ابهاماتی که در این جابجایی وجود دارد گفت: حقیقتا من خیلی وقت هست که در والیبال نیستم و این رشته را دنبال نمی کنم. در آئین نامه آمده اگر بازیکنی آزاد باشد و یکی دیگر در تیم مصدوم شود، می توان بازیکن آزاد جای فرد مصدوم شده در تیم جایگزین کرد و این با نظر سازمان لیگ صورت می پذیرد.

او افزود: این موضوع به این بستگی دارد که آیا سازمان لیگ این جابجایی را قبول خواهد کرد یا خیر. این قانون که در آئین نامه آمده واضح است و تبصره خاصی ندارد و می گوید که اگر بازیکنی در نیم فصل دوم موفق نشد باشگاهی پیدا کند به عنوان بازیکن آزاد تلقی شده و می تواند در تیم هایی که نیاز به جانشین دارند حضور پیدا کرده و بازی کند.

پورحسن در خصوص ابهامی که در خصوص این انتقال وجود دارد، گفت: تفسیری که باید سازمان لیگ در خصوص آن تصمیم بگیرد این است که که شریفی موفق شده تیم پیدا کند. حال چه تیم داخلی و چه تیم خارجی. سازمان لیگ باید تصمیم نهایی را بگیرد که آیا می توان این انتقال صورت بپذیرد یا نه. تیم ارومیه معتقد است که شریفی بازیکن داخل نبوده و در خارج بازی کرده است و اکنون فسخ قرار کرده و بازیکن آزاد محسوب می شود.

او در خصوص شفافیت آئین نامه موجود گفت: این آئین نامه کمی گنگ و پیچیده است و سازمان لیگ باید آخرین تصمیم را بگیرد.

پورحسن که خود رئیس سابق سازمان لیگ بوده و علاوه بر پاسخگویی به رسانه ها موفق شده بود حاشیه های والیبال را به حداقل برساند در پاسخ به اینکه با این عملکرد درخشان چه نیازی به تغییر در این پست بوده که اینطور والیبال دچار تنش و حاشیه شود؟ گفت: تغییراتی نمی خواست انجام شود اما به دلیل اینکه من بازنشسته بودم و داورزنی به من گفته بود که طبق قانون می توانم یک سوم حقوق را به شما بدهم من از ادامه کار انصراف دادم چرا که این مبلغ واقعا کم بود و من از داورزنی عذرخواهی کرده و عدم همکاری خود را اعلام کردم. اکنون کمی حقوق افزایش پیدا کرده و منطقی به نظر می رسد اما آن زمان حقوق ها خیلی کم بود. حتی در نامه من داورنی نوشت که به امید خدا راهکاری پیدا کنم تا بتوانم در آینده از شما استفاده کنم.

رئیس سابق سازمان لیگ گفت: به دلیل اینکه نمی توانستند قانونی پول بدهند من هم این موضوع را قبول کردم که برای داورزنی بد نشود و من هم از نظر مالی ضرر نکنم. علاوه بر فدراسیون والیبال، ۵۲ فدراسیون تخصصی داریم و نمی شود افرادی را آورد که کار غیر تخصصی کنند! حتما کسی که در یک فدراسیون مشغول به کار می شود باید تخصص و دانش فنی آن رشته را داشته و پاسخگو باشد.

او افزود: حتی فدراسیون والیبال از درخشنده کمک گرفت تا موضوعاتی را جمع و جور کند چرا که نمی توانند کار لیگ را تا انتها پیش ببرند. در رشته های دیگر افراد غیر تخصصی به فدراسیون راه پیدا نمی کند. آقای داروزنی تخصصی هستند اما برخی از افراد که با او کار می کنند تخصصی نداشته و این موضوع باعث ایجاد فشار بر روی خود داورزنی می شود. حتی به داورزنی گفتم که از افراد تخصصی استفاده کند چرا که باید در آخر خود او پاسخگو باشد.

پورحسن در پایان افزود: آقای داورزنی گفت که قرار است سال بعد تغییر و تحولاتی در برخی از بخش ها انجام دهد و قرار است در برخی از پست ها اصلاحاتی صورت بگیرد. نیت داورزنی این نیست که کار خوب پیش رود چرا که باید آخر خود او جواب دهد اما برخی ها نتوانستند خواسته های داورزنی را برآورده کنند. من دیگر مسائل والیبال را دنبال نمی کنم چرا که خود و فدراسیون وارد مسائل حاشیه ای نشویم و این اطلاعات هم که به شما گفتم به دلیل این بود که بچه های هراز و ارومیه با من تماس گرفته بودند. بهتر است همگی به آئین نامه رجوع کنند و اگر فدراسیون به دنبال تفسیر آئین نامه رفت ممکن است به ضرر یک تیم و به نفع تیم دیگر شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی