افسردگی و غم را کتمان نکنید


افسردگی و غم را کتمان نکنید

در این میان رضا دانشمند،

افسردگی و غم را کتمان نکنید
رضا دانشمند می گوید: در کشور ما آنچه که به عنوان بیماری و اختلال افسردگی شناخته می‌شود، 30 درصد افراد را دربر می‌گیرد، هرچند ممکن است دلایل شیوع افسردگی در ایران با سایر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه متفاوت باشد، لذا ضرورت دارد شرایط موجود کشور و دلایل عمده بروز افسردگی جهت ارایه راهکارهای درمانی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه فرد افسرده از هیچ چیز در زندگی احساس لذت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد روابط اجتماعی گسترده و تقویت همبستگی می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش شادی در کشور و کاهش غمگینی و افسردگی داشته باشد. افراد در موقعیت‌هایی که به ضرورت یا به تصادف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در هنگام موفقیت‌های ملی و ورزشی، از احساسات بهتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه اضطراب می‌تواند منجر به افسردگی شود، گفت: اضطراب افرادی که مبتلا به افسردگی هستند باید کنترل شود.

همچنین افسردگی می‌تواند منجر به عدم تمرکز و مسئولیت‌پذیری در زندگی شود، بنابراین ممکن است فرد افسرده کنترل و تمایل خود را برای ادامه زندگی از دست بدهد که این مسأله ممکن است منجر به خودکشی شود.

اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، کمبود همبستگی بین اعضای خانواده و کاهش روابط اجتماعی از علل شایع ابتلا به افسردگی است. دور شدن اعضای خانواده و کاهش زمانی که افراد خانواده برای یکدیگر صرف می‌کنند، از علل اصلی افزایش افسردگی جوامع امروزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر