معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!


معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

سرانجام پورشه رسماً عضو کراس‌اوور مانند خانوادهٔ تایکان یعنی کراس توریسمو را رونمایی کرده است. مزیتی که این نسخه در برابر تسلا مدل S و آئودی E-Tron GT به همراه دارد، افزودن کارایی یک کراس‌اوور به تایکان است. به لطف طراحی متفاوت بدنهٔ کراس توریسمو، فضای سر سرنشینان عقب حالا 47 میلی‌متر افزایش یافته است. … The post معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو،...

سرانجام پورشه رسماً عضو کراس‌اوور مانند خانوادهٔ تایکان یعنی کراس توریسمو را رونمایی کرده است. مزیتی که این نسخه در برابر تسلا مدل S و آئودی E-Tron GT به همراه دارد، افزودن کارایی یک کراس‌اوور به تایکان است. به لطف طراحی متفاوت بدنهٔ کراس توریسمو، فضای سر سرنشینان عقب حالا ۴۷ میلی‌متر افزایش یافته است. علاوه بر این، صندوق بار هم بزرگ‌تر شده و با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان ظرفیت آن‌را به ۱۲۱۲ لیتر افزایش داد درحالی‌که در صندوق جلو هم ۸۲ لیتر فضای بار وجود دارد. البته این خودرو هنوز هم نمی‌تواند کارایی یک آئودی A6 آوانت را داشته باشد اما بسیار کاربردی‌تر از تایکان سدان است.

معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

کارایی بیشتر تایکان کراس توریسمو اما صرفاً در فضای بار بیشتر خلاصه نمی‌شود زیرا این نسخه با ۲۰ میلی‌متر فاصله بیشتر از زمین نسبت به تایکان سدان که در حالت رانندگی شن‌وماسه ۱۰ میلی‌متر دیگر هم به آن اضافه می‌شود، در مسیرهای ناهموار هم توانمندتر خواهد بود. حتی اگر این هم کافی نباشد، پکیج آفرود دیزاین می‌تواند ۲۰ میلی‌متر دیگر هم ارتفاع را افزایش دهد.

معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

کراس توریسمو علاوه بر نسخهٔ استاندارد که ۴ نام دارد، در نسخه‌های دیگر ۴S، توربو و توربو S هم ارائه می‌شود که مشخصات آن‌ها کاملاً با نسخهٔ سدان یکسان است. همهٔ این نسخه‌ها به دو موتور الکتریکی و چهارچرخ محرک مجهز هستند و در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها یک‌دهم ثانیه کُندتر از همتای سدان خود خواهند بود. نسخهٔ پایه برای انجام این کار به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که توربو S این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام می‌دهد.

معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

پورشه همراه با تایکان کراس توریسمو، دوچرخه‌های الکتریکی جدید ساخت خود را هم ارائه کرده که با استفاده از جا دوچرخه‌ای‌های سفارشی، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با کراس توریسمو حمل کرد. دوچرخهٔ الکتریکی پورشه که در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های eBike اسپرت و eBike کراس معرفی شده‌اند، در بریتانیا به ترتیب با قیمت ۹۵۰۰ پوند و ۷۵۰۰ پوند ارائه می‌شوند. قیمت این دوچرخه‌ها برای بازار آمریکا فعلاً اعلام نشده است.

معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو، استیشنی با چاشنی کراس‌اوور!

قیمت تایکان کراس توریسمو هم کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا قیمت نسخهٔ پایهٔ آن در ایالات‌متحده از ۹۰,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۱۲ هزار دلار از تایکان سدان پایه گران‌تر است. البته پورشه می‌گوید کراس توریسمو از تجهیزات بیشتری برخوردار است و با این حساب تنها ۱۵۳۰ دلار از نسخهٔ سدان گران‌تر است. سامانهٔ چهارچرخ محرک که در تایکان سدان پایه ارائه نمی‌شود و باطری‌های بزرگ‌تر ۹۳.۴ کیلووات ساعتی پرفورمنس پلاس که با پرداخت هزینهٔ اضافی برای تایکان سدان پایه قابل سفارش است، ازجملهٔ این تجهیزات هستند. دیگر تجهیزات استاندارد در تایکان کراس توریسموی پایه هم شامل سیستم تعلیق بادی و سقف پانورامیک می‌شود.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار