شخم زمستانه حدود 40 درصد از اراضی کشاورزی رضوانشهر


شخم زمستانه حدود 40 درصد از اراضی کشاورزی رضوانشهر

رضوانشهر- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر گفت: تاکنون حدود 40 درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه شده است.

جعفر صفری در جلسه شورای جامع عمرانی این شهرستان با محوریت کارگروه ویژه پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، شورای کشاورزی، شورای مسکن، ساماندهی صدور سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و کارگروه طرح GNAF در محل فرمانداری این شهرستان خواستار پیگیری مشکلات مردمی و پاسخ به مراجعان و پاسخگویی به استعلام ها در اسرع وقت شد.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستان باید با جدیت برخورد شود تا در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر گفت: با توجه به شروع فصل کشاورزی، بخشداران و دهیاران، اداره جهاد کشاورزی و آبیاری این شهرستان نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص شخم زمستانه اقدام نمایند.

وی بیان کرد: رضوانشهر و پره سر دارای بیش از ۳۰ سردهنه کشاورزی منتهی از رودخانه های این مناطق است و تاکنون ۳۸ درصد از این تعداد ترمیم و بازسازی شده که این میزان سردهنه باز سازی شده قادر است ۵۰ درصد از شالیزارهای شهرستان را تحت پوشش آبی قرار دهد و برای ترمیم سردهنه های باقیمانده نیز باید تلاش شود.

صفری افزود: رضوانشهر و پره سر با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج و ۱۲ هزار خانوار بهره بردار، سالانه بیش از ۴۴ هزار تن انواع شلتوک تولید می کند که تا امروز حدود ۴۰ درصد از این اراضی شخم زمستانه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، با توجه به سنتی بودن سر دهنه های کشاورزی، بر بازسازی و لایروبی آنها تأکید و تصریح کرد : بازدید و تست موتورها و تجهیزات و پمپ های آب چاه های کشاورزی را در دستور کار خود داشته باشید تا در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین بر پیگیری و رفع مشکلات مسکن محرومین شهرستان توسط دستگاه های اجرایی ذیربط تاکید و اضافه کرد: در صدور سند روستایی تسریع شود و مسئولان ادارات شهرستان برای حل مشکل مردم تعامل بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهردر همین راستا بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون از سوی بنیاد مسکن رضوانشهر، به میزان ۱۶۵ فقره سند مالکیت روستایی صادر شده است و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به ۲۰۰ فقره افزایش یابد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش به نام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی